Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Traffic manager – jak zostać, co robi, zarobki

Traffic manager – jak zostać, co robi, zarobki

 
Traffic manager – jak zostać, co robi, zarobki

Zawód traffic managera jest idealny dla osób, które cenią sobie mobilność i pracę zdalną, a przy tym są systematyczne, obowiązkowe i mają zdolności analityczne.

 

Traffic manager – kto to jest?

 

Traffic manager to specjalista, którego zadaniem jest zapewnienie odpowiedniego ruchu na stronie internetowej. Wdraża i kontroluje strategie mające na celu przyciągnięcie większej liczby internautów do witryny, analizuje, co wpływa na zwiększenie ruchu i dostosowuje działania do bieżącej sytuacji. By wykonywać ten zawód, niezbędne jest zarówno doświadczenie, jak i specjalistyczna wiedza.

 

Co robi traffic manager?

 

Do najważniejszych obowiązków traffic managera należy:
• monitorowanie liczby wejść na witrynę internetową,
• śledzenie kierunków przemieszczania się użytkowników strony,
• pilnowanie wskaźników popularności,
• kontrolowanie treści pod względem występowania fraz kluczowych na stronie,
• sporządzanie raportów, opracowywanie statystyk, obsługa baz danych,
• analiza użytkowników z uwagi na wskaźniki demograficzne, behawioralne, lokalizacyjne i inne.

 

Traffic manager – jak zostać?

 

Praca traffic managera bardzo często wykonywana jest zdalnie. Podstawowym narzędziem jest komputer podłączony do internetu. Osoba na tym stanowisku musi cechować się dobrze rozwiniętą zdolnością analitycznego myślenia, umiejętnością pracy z bazami danych, cierpliwością, dobrą organizacją pracy, dokładnością.

 

Pracodawcy preferują kandydatów z wykształceniem informatycznym lub pokrewnym, a także posiadającym doświadczenie w branży internetowej (medialnej, reklamowej). W ogłoszeniach często pojawia się wymóg znajomości HTML oraz programów statystycznych.

 

Traffic managerów zatrudniają firmy zajmujące się tworzeniem i administracją witryn internetowych. Często specjaliści współpracują z kilkoma przedsiębiorstwami i prowadzą własną działalność gospodarczą.

 

Traffic manager – zarobki

 

Czy warto postawić na zawód traffic managera? Okazuje się, że ofert pracy jest całkiem sporo, jednak zarobki są w dużej mierze uzależnione od doświadczenia pracownika. Mediana miesięcznego wynagrodzenia traffic managera wynosi 4410 zł brutto miesięcznie. 25% najlepiej opłacanych specjalistów na tym stanowisku zarabia powyżej 6100 zł brutto miesięcznie. Jedna czwarta traffic managerów osiąga płacę poniżej 3730 zł brutto miesięcznie.

 

Więcej artykułów "Rynek pracy"

Polecane oferty

  • Mikrobiolog - laboratorium weterynaryjne

    Vetlab Sp. z o.o.   Warszawa, al.Krakowska 110/114    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior / senior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    2 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz mikrobiologicznych (posiewy, identyfikacja, antybiogramy), konsultowanie wyników badań, prowadzenie dokumentacji.
  • Lider sekcji w dziale elektrycznym

    ProPoint S.A.   Gliwice    praca mobilna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat
    2 godz.
    MIEJSCE PRACY: DELEGACJE NA TERENIE EUROPY Zakres obowiązków: zarządzanie i koordynację pracy podległego zespołu elektryków, nadzór nad terminową realizacją zleceń i zamówień, nadzór nad przestrzeganiem przepisów bhp, ppoż. w miejscu pracy, zapewnianie dostępności narzędzi i...
  • Magazynier / Pomocnik (m/w/d)

    Adecco Personalsdienstleistungen GmbH   Niemcy, Kaiserslautern   
    pracownik fizyczny  umowa o pracę  pełny etat   60,00 - 73,00 zł brutto/godz.  rekrutacja online  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Obowiązki: Przyjmowanie i wydawanie towarów; Organizacja i utrzymanie porządku w magazynie; Współpraca z zespołem; Wymagania: Podstawowy poziom językowy A1 w języku niemieckim lub angielskim; Zaangażowanie i umiejętność pracy zespołowej;
  • Specjalista ds. Kadr i Płac

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    Opis stanowiska: Sporządzanie i prowadzenie dokumentacji personalnej pracowników od zatrudnienia do zakończenia współpracy oraz dokumentacji dla umów cywilno-prawnych. Konsolidacja danych dotyczących czasu pracy w celu sporządzania ewidencji czasu pracy. Obsługa systemu kadrowo-płacowego i...
  • Kierownik Produkcji

    HSV Polska Sp. z o.o.   Łódź, Polesie    praca stacjonarna
    kierownik/koordynator  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 godz.
    ZAKRES OBOWIĄZKÓW: Monitorowanie i nadzór nad procesami produkcyjnymi fabryki; Zatwierdzanie w systemie ERP nadzorowanego planu produkcji ; Nadzór i kontrola przestrzegania instrukcji technologicznych, warunków technicznych i norm jakościowych w procesie produkcji; Zarządzanie procesem...
  • Młodszy mikrobiolog - laboratorium weterynaryjne

    Vetlab Sp. z o.o.   Wrocław, Wodzisławska 6    praca stacjonarna
    specjalista mid / junior  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    4 godz.
    Zakres obowiązków: wykonywanie analiz mikrobiologicznych (posiewy, identyfikacja, antybiogramy), konsultowanie wyników badań, prowadzenie dokumentacji.

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.