Praca.pl Poradniki Rynek pracy
Trener wewnętrzny - opis stanowiska, cechy, zakres obowiązków, kurs

Trener wewnętrzny - opis stanowiska, cechy, zakres obowiązków, kurs

 
Trener wewnętrzny - opis stanowiska, cechy, zakres obowiązków, kurs

Trener wewnętrzny - opis stanowiska

 

Trener wewnętrzny jest osobą zatrudnioną przez daną firmę na stałe. Zajmuje się szkoleniem pracowników – nowych i tych o dłuższym stażu pracy. Ma stałe wynagrodzenie, określony czas i miejsce pracy. (Trener zewnętrzny jest zatrudniany na jednorazowe spotkania, do różnych firm).
Specjalizuje się w przeprowadzaniu szkoleń z zakresu kompetencji miękkich np. motywacji, przywództwa, asertywności, autoprezentacji. (Jest to przeciwieństwo szkoleń twardych, podczas których przekazuje się wiedzę z zakresu konkretnych umiejętności np. technicznych).

 

Stanowisko trenera wewnętrznego nie wymaga ukończenia specjalnej szkoły czy konkretnej wyższej szkoły. Jednak myśląc o takim kierunku kariery, można się do niej odpowiednio przygotować. Pomocne mogą okazać się studia psychologiczne, a także dedykowane szkolenia i kursy.

 

Trener wewnętrzny - cechy

 

Trener wewnętrzny musi umieć przekazywać wiedzę i ją egzekwować. Musi być dobrym obserwatorem i planistą, żeby widzieć, jakich umiejętności pracownikom brakuje, w jakim temacie należy poszerzyć ich umiejętności.

 

W związku z tym, że na stanowisku trenera wewnętrznego praca wiąże się z interakcją z ludźmi, sam tener powinien być osobą otwartą i komunikatywną. Musi być dobrym mówcą, ale też dobrym słuchaczem. Trener wewnętrzny powinien też być osobą dobrze zorganizowaną, samodzielną, odporną na stres i godną zaufania.

 

Trener wewnętrzny - zakres obowiązków

 

W przypadku osoby zatrudnionej na stanowisku trenera szkoleniowego praca będzie miała kilka wymiarów. Pierwszy to analiza sytuacji w firmie, jej bieżąca kontrola pod względem umiejętności i potrzeb pracowników. Trener wewnętrzny zajmuje się diagnostyką, a następnie opracowywaniem procesów szkoleniowych dla konkretnych działów w firmie.
Do zadań trenera należy prowadzenie i planowanie szkoleń w taki sposób, by wpisały się w politykę danego przedsiębiorstwa (np. co do programu sprzedażowego lub pozyskiwania klientów).

 

Trener motywacyjny - kurs

 

Kursy na stanowisko trenerskie nie są warunkiem objęcia takiego zawodu, jednak jeśli ktoś chce zatrudnić się w firmie jako trener wewnętrzny szkolenie czy kurs mogą pomóc w osiągnięciu celu.

 

Są szkolenia, które zawierają podstawy pracy trenerskiej, czyli informacje jak pracować i nauczać dorosłych (są to inne metody niż w przypadku dzieci), jak atrakcyjnie prowadzić zajęcia. Na kursach i szkoleniach zdobywa się też wiedzę na temat tego, jak prowadzić zajęcia w grupie, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami podczas spotkań itp.

 

Zakres, w jakim może się szkolić dany trener, jest bardzo szeroki – zależy od tego, jaki obszar wiedzy i umiejętności chce się poszerzyć. Trener motywacyjny będzie np. zdobywał wiedzę z takich tematów, jak motywować jednostkę, jak motywować grupę, jak motywować skutecznie i długotrwale. Zapozna się z najnowszymi metodami i technikami motywacji.

Więcej artykułów "Rynek pracy"
Praca Bank Pocztowy S.A.

Polecane oferty

  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat
    8 godz.
    Twój zakres obowiązków bieżące wsparcie Pracowników we wszystkich kwestiach związanych ze szkoleniami i rozwojem; współpraca z komórkami merytorycznymi Banku, Poczty Polskiej S.A. i spółek z GK PP w organizowaniu szkoleń; analiza i definiowanie potrzeb szkoleniowych Pracowników...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid) / menedżer  umowa o pracę  pełny etat
    9 godz.
    Twój zakres obowiązków regularne wizyty w oddziałach Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej w podległym Regionie, obserwacja pracy, ocena realizacji standardów sprzedaży i obsługi Klienta; prowadzenie warsztatów, szkoleń i treningów on the job; diagnozowanie potrzeb rozwojowych w podległym...
  • Bank Pocztowy S.A.
    dyrektor  umowa o pracę / na zastępstwo  pełny etat
    12 godz.
    Jeśli potrafisz: zarządzać Zespołem i realizacja planów sprzedażowych podległej Placówki Bankowej; planowanie, organizowanie i nadzorowanie działalności Placówki i Rynku nie są Ci obce; dobierać metody i narzędzia podnoszące efektywność sprzedażową, Zaaplikuj!
  • Specjalista ds. Sztucznej Inteligencji

    Bank Pocztowy S.A.   Warszawa    praca zdalna
    specjalista (mid)  umowa o pracę / kontrakt B2B  pełny etat
    1 dni
    Twój zakres obowiązków identyfikowanie obszarów w których można zastosować sztuczną inteligencję w celu optymalizacji i automatyzacji procesów oraz wsparcia podejmowanych decyzji; współpracę z interesariuszami w celu identyfikacji potrzeb, budowania wizji produktu i analizy zastosowania...
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.
  • Bank Pocztowy S.A.
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  rekrutacja online
    1 dni
    Twój zakres obowiązków diagnozowanie potrzeb i oczekiwań Klientów, nawiązywanie i utrzymywanie relacji z Klientami, realizacja celów sprzedażowych, kształtowanie pozytywnego wizerunku Banku poprzez wysoką jakość obsługi, operacyjna obsługa Klientów detalicznych, małych i średnich firm.

Najnowsze artykuły

 Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Kto pracuje w święta? Katalog prac dozwolonych w święta

Wielkanoc tuż tuż i i większość z nas powoli przygotowuje się do świętowania: planujemy urlopy, świąteczne menu, wyjazdy. Jednak święta nie dla wszystkich oznaczają wolne od pracy i możliwość wypoczynku. Zobacz, kto pracuje w Wielkanoc i na jaką rekompensatę może liczyć ze strony pracodawcy. Wyjaśniamy także, czy można odmówić pracy w święta bez konsekwencji dyscyplinarnych.

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Wielkanocne „jajeczko” w pracy zdalnej

Do Wielkanocy przygotowujemy się nie tylko w domach, ale i w miejscu pracy. Czy spotkanie okolicznościowe z pracownikami to dobry pomysł? Jak świętować razem z zespołem, który pracuje zdalnie? Wystarczy e-mail z życzeniami, czy może warto zadbać o drobne upominki dla kadry? Oto krótki przewodnik po obchodach Wielkanocy w firmie.

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Dress code w pracy, czyli pracownik odpowiednio ubrany

Jak ubrać się na rozmowę kwalifikacyjną, jak do biura, a jak na spotkanie z kluczowym klientem? Czy tzw. Casual Friday zwalnia z obowiązkowej koszuli? Czym się różni styl black tie od white tie? Stylistka Dorota Leszek wyjaśnia, czym jest dress code, jak go stosować oraz dlaczego ubieranie się odpowiednio do sytuacji jest tak ważne dla naszej samooceny.

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Moje i twoje czy nasze? Jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zrujnować związku

Nieporozumienia na tle finansowym są jedną z najczęstszych przyczyn rozpadu związków w Polsce – tłumaczy socjolog i coach finanansowy Anna D. Nowicka. O konflikt nietrudno, bo dla wielu par temat pieniędzy to tabu. A do ustalenia jest naprawdę wiele, począwszy od wspólnego konta, przez domowy budżet, po wspólny kredyt. Ekspertka radzi, jak rozmawiać o pieniądzach, by nie zepsuć relacji.

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

Osoby z niepełnosprawnością na rynku pracy – prawa, obowiązki pracodawcy, czas pracy

W UE jest około 101 mln, a w Polsce od 4 do 7 milionów osób z niepełnosprawnością. Teoretycznie cieszą się pełnią praw pracowniczych, jednak czy rynek pracy jest dla nich przyjazny? – Ich sytuacja jest złożona, ale widoczne są pozytywne zmiany, które mogą przyczynić się do większej inkluzji i wykorzystania potencjału tych osób – zauważa prezeska fundacji TAKpełnosprawni Agata Robińska. 

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Społeczność internetowa wokół marki własnej – jak stworzyć? Porady, najczęstsze błędy

Rozwijanie społeczności online to nie tylko strategia marketingowa, ale również sztuka zrozumienia i współpracy z ludźmi – podkreśla Ola Gościniak, ekspertka ds. rozwijania biznesu online. W tym obszernym poradniku wskazuje najczęściej popełniane błędy w tworzeniu społeczności, a także wyjaśnia, jak uniknąć pułapek oraz co każdy właściciel marki powinien wiedzieć o swojej grupie docelowej.