Narodowy Bank Polski
Departamencie Bezpieczeństwa
poszukuje kandydatów do pracy w Biurze Danych Osobowych
Do głównych zadań pracownika należeć będzie:
-
wsparcie dla funkcji Inspektora Ochrony Danych Narodowego Banku Polskiego (IOD NBP), w tym tworzenie opinii i analiz w zakresie ochrony danych osobowych na potrzeby IOD NBP,
-
udzielanie porad, wyjaśnień lub konsultacji na potrzeby wewnętrznych komórek organizacyjnych NBP w zakresie prawa wynikającego z Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych 2016/679 (RODO),
-
projektowanie rozwiązań z obszaru ochrony danych osobowych, w tym opracowywanie i konsultowanie dokumentacji związanej z procesami przetwarzania danych osobowych, z uwzględnieniem zmian w prawie w tym zakresie,
-
opiniowanie projektów i umów w zakresie ich zgodności z RODO i przepisami krajowymi w zakresie ochrony danych osobowych,
-
prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych osobowych,
-
udział w zarządzaniu naruszeniami ochrony danych osobowych,
-
udział w sprawdzeniach zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz przyjętymi w NBP regulacjami wewnętrznymi w dziedzinie ochrony danych osobowych prowadzonych przez IOD NBP oraz monitorowanie wdrożenia zaleceń i rekomendacji,
-
monitorowanie zmian w regulacjach prawnych dotyczących ochrony danych osobowych,
-
przygotowywanie i prowadzenie korespondencji z Urzędem Ochrony Danych Osobowych,
-
projektowanie działań edukacyjnych, w tym prowadzenie szkoleń zwiększających świadomość w obszarze ochrony danych osobowych.
Wymagania niezbędne wobec kandydatów:
- wykształcenie wyższe magisterskie, preferowane prawnicze lub związane z bezpieczeństwem informacji,
- minimum 3-letnie doświadczenia w obszarze prawa ochrony danych osobowych, w tym we wdrażaniu RODO,
- praktyczna znajomość przepisów i praktyk z zakresu ochrony danych osobowych lub ochrony informacji oraz umiejętność interpretacji przepisów prawa,
- umiejętności analizy zapisów umów, regulaminów, dokumentacji dotyczącej ochrony danych osobowych pod kątem zgodności jej z przepisami prawa,
- umiejętność całościowego spojrzenia na funkcjonowanie instytucji finansowych lub sektora finansowego pod kątem ich danych i procesów przetwarzania danych osobowych,
- doświadczenia w zarządzaniu naruszeniami ochrony danych osobowych.
Wymagania dodatkowe wobec kandydatów:
- wysokiego poziomu umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych,
- odpowiedzialność, dokładność i terminowość wykonywania powierzonych zadań,
- umiejętności pracy w zespole, w tym pracy pod presją czasu,
- komunikatywna znajomość języka angielskiego w mowie i w piśmie,
- dobra znajomość pakietu biurowego MS Office.
Mile widziane:
- ukończenie studiów podyplomowych kierunkowych lub posiadanie certyfikatów potwierdzających zdobytą wiedzę,
- doświadczenie w pracy jako Administrator Bezpieczeństwa Informacji,
- doświadczeni w prowadzeniu audytów związanych z ochroną informacji,
- potwierdzenie znajomości języka angielskiego w postaci certyfikatu na poziomie B2 wg klasyfikacji Rady Europy,