Najnowsze oferty pracy

  • Pracownik ds. zaopatrzenia i kooperacji

    Neotech Sp. z o.o   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Logistyczna obsługa działu produkcji maszyn; Wystawianie zamówień na materiały oraz prowadzenie ewidencji zamówień; Prowadzenie odpowiedniej dla stanowiska dokumentacji; Współpraca i dobra relacja z dostawcami; Nadzór nad zgodnością i terminami dostaw; Współpraca z konstruktorami i...
Zobacz więcej ofert pracy

Sourcing Excellence Analyst

DOVISTA Polska Sp. z o.o.
pomorskie, Wędkowy k. Tczewa
praca stacjonarna
1727 dni temu
Sourcing Excellence Analyst
Miejsce pracy: Wędkowy k. Tczewa
Nr ref.: 2019/DVA/063

DOVISTA Polska Sp. z o.o. i spółki Grupy VELUX są największym producentem i eksporterem okien w Polsce, a ich poziom obrotów wynosi ponad 1,9 mld zł rocznie. Zatrudniają prawie 4250 osób, w tym 2400 osób w fabrykach firmy DOVISTA Polska Sp. z o.o.

 

DOVISTA Polska Sp. z o.o. posiada 8 fabryk położonych ok. 45 km od Gdańska (w Wędkowych, koło Tczewa), tworząc  razem „Wioskę Okienną”, gdzie produkowane są wysokiej jakości okna i drzwi marek Rationel i VELFAC. Firma cały czas się rozwija i inwestuje w nowe technologie, dbając jednocześnie o najwyższe standardy bezpieczeństwa pracy, jakości i ochrony środowiska.

Our sourcing excellence department is growing and we are looking for one more talented analyst to join us!

 

Roles and Responsibilities:
  • Build and maintain performance dashboard and reports together with Procurement management team;
  • Create timely reports dedicated to the procurement efficiency, including overseeing, measuring and recording the realization of benefits achieved;
  • Create and maintain DOVISTA spend cube;
  • Lead spend data collection & data management leading to fact-based key findings and recommendations.;
  • Develop and maintain DOVISTA supplier long list;
  • Support in development supplier segmentation model, legal compliance status (eg. master purchase agreement, CoC) and maintain it;
  • Developing proposals for designing new processes and procedures according existing procurement processes within DOVISTA;
  • Support procurement category managers in category strategy development;
  • Provide data analysis and supplier performance overview for negotiations;
  • Collaborate cross functionally within extended category teams as well as across SBU’s when necessary;
  • Support Category teams in external market KPIs impact evaluations (eg. LME, ICIS LOR, MEPS, others);
Priorities:
  • Secure that all cost-out opportunities are identified and results reported on time
  • Secure the development and implementation of optimal lead category strategies
  • Build and document supply market intelligence according to category
  • Apply standardized contracting process including templates utilization with focus on legal compliance
  • Build cross SBU sourcing set-up, with local agility to meet stakeholder demands
  • Participate in and contribute to category work in categories lead by Category Managers
  • Live up to overall strategic targets via measurable category KPI’s
  • Follow negotiation calendar
Qualifications / Required Experience:
  • International data analyst / financial analyst in production area / procurement analyst experience – min 1 years;
  • Experienced with performance management across business / KPI’s – both in relation to projects and suppliers;
  • In-depth understanding of the supply market characteristics, drivers and dynamics – technical analysis skills;
  • Solid understanding of key cost drivers (open cost breakdown approach) within various areas of category management;
  • Experienced with spend data management with insight from market data and detailed data analysis;
  • Experienced with data consolidation and presentation;
  • Experienced with project and project team management;
  • Experienced with financial analytics;
  • Experience in working with SAP will be an asset.
Skills
  • Analytical, systematic and well organized;
  • Continues improvement approach;
  • Excellent working knowledge of XLS is essential / SharePoint environment will be an asset;
  • Persistent – persuades, influences and seek to root causes;
  • Business first perspective with Total Cost of Ownership mind-set;
  • Accountable;
  • Ability to work in a multicultural environment and engage with various stakeholders;
  • Task and results oriented;
  • Self-driven;
  • Agile – ”let’s do it / get it done” approach;
  • Team player with positive attitude;
  • Hard working and focused.
Prosimy o umieszczenie w aplikacji następującej klauzuli: „Zgodnie z art. 6 ust 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu potrzeb obecnej i przyszłych rekrutacji."

Administratorem danych osobowych jest Dovista Polska Sp. z o.o. Informacje dot. ich przetwarzania znajdują się na stronie internetowej http://dovista.pl/kariera/index.html

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi Kandydatami.
 

Podobne oferty

  • Pracownik ds. zaopatrzenia i kooperacji

    Neotech Sp. z o.o   Białystok    praca stacjonarna
    specjalista (mid)  umowa o pracę  pełny etat  aplikuj szybko  aplikuj bez CV
    3 dni
    Logistyczna obsługa działu produkcji maszyn; Wystawianie zamówień na materiały oraz prowadzenie ewidencji zamówień; Prowadzenie odpowiedniej dla stanowiska dokumentacji; Współpraca i dobra relacja z dostawcami; Nadzór nad zgodnością i terminami dostaw; Współpraca z konstruktorami i...