Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 27164
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów). Permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 11 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym; antypoślizgową wykładzinę na korytarzach.
Zakres zadań
- gromadzenie, weryfikowanie pod względem poprawności i zatwierdzanie sprawozdań rzeczowo-finansowych z wykonywania zadań z zakresu opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz sprawozdań z zakresu Karty Dużej Rodziny,
- współpraca z pozostałymi pracownikami Wydziału przy opracowywaniu resortowych i rządowych programów z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
- przygotowywanie projektów uwag i wkładów merytorycznych do dokumentów związanych z perspektywą finansową Unii Europejskiej 2014-2020 w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje poselskie, oświadczenia senatorskie, pisma organów administracji publicznej oraz listy obywateli w sprawach dotyczących realizacji ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz Karty Dużej Rodziny, a także przygotowywanie, zamieszczanie i aktualizowanie materiałów informacyjnych publikowanych na stronach internetowych Ministerstwa oraz prowadzenie dyżuru telefonicznego,
- współpraca z Departamentem Informatyki i Wydziałem Budżetu, Analiz i Sprawozdawczości w zakresie systemu teleinformatycznego do obsługi Karty Dużej Rodziny oraz opieki nad dziećmi do lat 3,
- przygotowywanie projektów opinii do dokumentów UE, umów i konwencji międzynarodowych, udział w przygotowywaniu przez Ministerstwo materiałów, raportów i odpowiedzi na kwestionariusze instytucji międzynarodowych (Komisji Europejskiej, Eurostatu, OECD, Rady Europy).
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie w obszarze nauk społecznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego
- Bardzo dobra znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
- Znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych dotyczących budżetu jednostek samorządu terytorialnego
- Znajomość ustawy o Karcie Dużej Rodziny oraz aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Komunikatywność
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe