Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca Małopolskie Nowy Sącz
Starszy specjalista

Starszy specjalista

Karpacki Oddział Straży Granicznej w Nowym Sączu
Nowy Sącz
praca stacjonarna
1699 dni temu
Karpacki Oddział Straży Granicznej w Nowym Sączu
Komendant Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Nowy Sącz
Ogłoszenie o naborze Nr 52693

Warunki pracy

- częste kontakty z przedstawicielami: mediów, biur prasowych, rzecznikami prasowymi, wydziałów ds. mediów i komunikacji społecznej instytucji państwowych
- praca przy komputerze – powyżej 4 godzin dziennie
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
- narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, drukarka, faks
-niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdów i wind dla niepełnosprawnych, brak sanitariatów spełniających normy dla osób niepełnosprawnych

Zakres zadań

  • organizowanie konferencji prasowych, eventów i innych wydarzeń ( w tym medialnych) w Oddziale lub podległych placówkach SG
  • kompletowanie, zbieranie, redagowanie i przygotowywanie informacji do mediów oraz opracowywanie notatek przekazywanych do mediów, na podstawie informacji uzyskanych z innych jednostek i komórek organizacyjnych
  • monitoring mediów, analizowanie publikacji prasowych oraz materiałów rozpowszechnianych w innych środkach masowego przekazu dotyczących działalności Oddziału
  • dokonywanie wstępnej autoryzacji wywiadów prasowych Komendanta Oddziału oraz innych osób upoważnionych do ich udzielania
  • współpraca z rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego SG w zakresie prowadzenia spójnej polityki informacyjnej oraz pozostałymi rzecznikami resortowymi i pozaresortowymi oraz mediami
  • opracowywanie przemówień Komendanta Oddziału i opiniowanie materiałów okolicznościowych, informacyjno-promocyjnych (folderów, ulotek, broszur, zaproszeń, teczek firmowych)
  • opiniowanie wniosków o patronat honorowy bądź udział Komendanta Oddziału w komitecie honorowym
  • obsługa zaplecza intranetowego typu Joomla, jak innych również narzędzi CMS dla administratorów internetowych, w tym strony Karpackiego Oddziału SG
  • udział w przedstawianiu Komendantowi Oddziału kierunków działania, problemów i propozycji rozwiązań w zakresie polityki informacyjnej,
  • przedstawianie stanowiska Komendanta Oddziału w sprawach należących do zakresu jego działania oraz informowanie środków masowego przekazu o podejmowanych przez niego inicjatywach i przedsięwzięciach
  • zastępowanie rzecznika prasowego oraz specjalisty koordynatora Referatu Prasowego w czasie ich nieobecności

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w pracy biurowej w administracji publicznej
  • znajomość ustawy prawo prasowe oraz przepisów branżowych w tym zakresie (m.in. Decyzji nr 193 KGSG z dnia 16.09.2014 r. w sprawie działalności prasowo-informacyjnej w Straży Granicznej (Dz.Urz. KGSG.2014.107)
  • znajomość zagadnień z zakresu public relations i komunikacji społecznej
  • umiejętność obsługi zaplecza intranetowego typu Joomla oraz innych narzędzi CMS dla administartorów stron internetowych
  • biegła umiejętność obsługi pakietu Office oraz obsługi poczty elektronicznej
  • umiejętność analizowania i samodzielnego redagowania tekstów dziennikarskich
  • umiejętność sprawnego formułowania komunikatów, wystąpień, pism oraz listów okolicznościowych
  • dobra organizacja pracy własnej
  • umiejętność pracy pod presją czasu, pracy w sytuacjach stresowych
  • komunikatywność, samodzielność, sumienność, odpowiedzialność
  • posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”;
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • dyspozycyjność