Karpacki Oddział Straży Granicznej w Nowym Sączu
Komendant Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Nowy Sącz
Ogłoszenie o naborze Nr 52693
Warunki pracy
- częste kontakty z przedstawicielami: mediów, biur prasowych, rzecznikami prasowymi, wydziałów ds. mediów i komunikacji społecznej instytucji państwowych- praca przy komputerze – powyżej 4 godzin dziennie
- praca przy oświetleniu naturalnym i sztucznym
- narzędzia i materiały pracy: komputer, kserokopiarka, telefon, drukarka, faks
-niepełne przystosowanie budynku dla osób niepełnosprawnych: brak podjazdów i wind dla niepełnosprawnych, brak sanitariatów spełniających normy dla osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- organizowanie konferencji prasowych, eventów i innych wydarzeń ( w tym medialnych) w Oddziale lub podległych placówkach SG
- kompletowanie, zbieranie, redagowanie i przygotowywanie informacji do mediów oraz opracowywanie notatek przekazywanych do mediów, na podstawie informacji uzyskanych z innych jednostek i komórek organizacyjnych
- monitoring mediów, analizowanie publikacji prasowych oraz materiałów rozpowszechnianych w innych środkach masowego przekazu dotyczących działalności Oddziału
- dokonywanie wstępnej autoryzacji wywiadów prasowych Komendanta Oddziału oraz innych osób upoważnionych do ich udzielania
- współpraca z rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego SG w zakresie prowadzenia spójnej polityki informacyjnej oraz pozostałymi rzecznikami resortowymi i pozaresortowymi oraz mediami
- opracowywanie przemówień Komendanta Oddziału i opiniowanie materiałów okolicznościowych, informacyjno-promocyjnych (folderów, ulotek, broszur, zaproszeń, teczek firmowych)
- opiniowanie wniosków o patronat honorowy bądź udział Komendanta Oddziału w komitecie honorowym
- obsługa zaplecza intranetowego typu Joomla, jak innych również narzędzi CMS dla administratorów internetowych, w tym strony Karpackiego Oddziału SG
- udział w przedstawianiu Komendantowi Oddziału kierunków działania, problemów i propozycji rozwiązań w zakresie polityki informacyjnej,
- przedstawianie stanowiska Komendanta Oddziału w sprawach należących do zakresu jego działania oraz informowanie środków masowego przekazu o podejmowanych przez niego inicjatywach i przedsięwzięciach
- zastępowanie rzecznika prasowego oraz specjalisty koordynatora Referatu Prasowego w czasie ich nieobecności
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w pracy biurowej w administracji publicznej
- znajomość ustawy prawo prasowe oraz przepisów branżowych w tym zakresie (m.in. Decyzji nr 193 KGSG z dnia 16.09.2014 r. w sprawie działalności prasowo-informacyjnej w Straży Granicznej (Dz.Urz. KGSG.2014.107)
- znajomość zagadnień z zakresu public relations i komunikacji społecznej
- umiejętność obsługi zaplecza intranetowego typu Joomla oraz innych narzędzi CMS dla administartorów stron internetowych
- biegła umiejętność obsługi pakietu Office oraz obsługi poczty elektronicznej
- umiejętność analizowania i samodzielnego redagowania tekstów dziennikarskich
- umiejętność sprawnego formułowania komunikatów, wystąpień, pism oraz listów okolicznościowych
- dobra organizacja pracy własnej
- umiejętność pracy pod presją czasu, pracy w sytuacjach stresowych
- komunikatywność, samodzielność, sumienność, odpowiedzialność
- posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa osobowego lub wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego, uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „POUFNE”;
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- dyspozycyjność