Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Sztumie
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny księgowy
Miejsce pracy: Sztum
Ogłoszenie o naborze Nr 25403
Warunki pracy
Praca biurowa, współdziałanie z bankami, organami skarbowymi, urzędami i instytucjami.Główny księgowy będzie podlegał bezpośrednio Powiatowemu Inspektorowi Nadzoru Budowlanego w Sztumie.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy.
- praca umysłowa, wykonywana w pozycji siedzącej
- praca przy monitorze ekranowym
- praca z wykorzystaniem komputera i urządzeń biurowych
- budynek urzędu i jego wyposażenie zapewniają bezpieczne i higieniczne warunki pracy
- warunki są dostosowane do rodzaju wykonywanych prac lecz nie są przystosowane do wszystkich potrzeb osób niepełnosprawnych: brak podjazdów, windy, drzwi o odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowanej toalety
- stanowisko pracy nie jest dostosowane dla potrzeb osób niedowidzących, niewidomych, niedosłyszących i głuchoniemych.
Zakres zadań
- opracowywanie projektów budżetu Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Sztumie, dokonywanie analiz, planowanie i realizacja planów budżetowych
- prowadzenie ksiąg rachunkowych jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami
- sporządzanie sprawozdań finansowych, budżetowych oraz innych związanych z realizacją zadań jednostki
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi
- dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym oraz wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych jednostki
- sporządzanie i rozliczanie miesięcznych list płac wynagrodzeń pracowników i umów cywilnoprawnych
- obliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych i składek ZUS, sporządzanie dokumentacji do ZUS i US, współdziałanie z bankami, organami skarbowymi, urzędami i instytucjami
- rozliczanie kosztów podróży służbowych pracowników, nadzór nad Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych, prowadzenie księgi inwentarzowej składników majątkowych jednostki, windykacja należności budżetowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średnie ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 lat doświadczenia zawodowego praktyki w księgowości lub wykształcenie wyższe i 3 lata praktyki w księgowości
- 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość przepisów prawa związanych ze specyfikacją pracy na stanowisku głównego księgowego w jednostce budżetowej w szczególności:
- znajomość ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych, ustawy o służbie cywilnej
- znajomość zasad księgowości budżetowej jednostek sektora finansów publicznych
- znajomość zasad naliczania i rozliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej
- znajomość przepisów z zakresu podatków, ubezpieczeń społecznych
- umiejętność sporządzania sprawozdań budżetowych i statystycznych
- znajomość obsługi programów komputerowych (bankowość elektroniczna, Excel, Word, program finansowo - księgowy)