Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista do spraw legislacji
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 87355
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- reprezentowanie urzędu na zewnątrz,
- udział w posiedzeniach Sejmu RP i Senatu RP, komisji sejmowych i senackich, konferencjach uzgodnieniowych, komisjach prawniczych,
- stres wywołany pracą pod presją czasu,
- budynek dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Przygotowuje projekty aktów normatywnych w zakresie właściwości Wydziału oraz opracowuje pod względem redakcyjnym i legislacyjnym (w tym w zakresie spójności z innymi normami prawnymi i zgodności z normami wyższego rzędu), przedstawione przez departamenty (biura) lub zespoły resortowe, projekty aktów normatywnych.
- Prowadzi uzgodnienia międzyresortowe dotyczące projektów aktów normatywnych opracowanych w Ministerstwie Sprawiedliwości.
- Współdziała w opracowywaniu projektów aktów normatywnych przygotowywanych i wydawanych przez inne organy państwowe oraz bierze udział w konferencjach uzgodnieniowych i komisjach prawniczych, na których projekty są rozpatrywane.
- Opracowuje i opiniuje projekty aktów prawnych z zakresu prawa publicznego, w tym projekty dotyczące implementacji prawa UE.
- Prowadzi sprawy związane z udziałem Ministra Sprawiedliwości w posiedzeniach Komitetu Rady Ministrów, Rady Ministrów, Sejmu, Senatu, komisji i podkomisji sejmowych i senackich oraz innych organów.
- Opracowuje projekty stanowisk Rządu dotyczące projektów ustaw kierowanych do Sejmu przez podmioty inne niż Rada Ministrów, prowadzi uzgodnienia międzyresortowe dotyczące tych projektów, a także współdziała w opracowywaniu projektów stanowisk Rządu przygotowywanych przez inne organy.
- Przygotowuje projekty opinii prawnych dla wydziałów, departamentów (biur), Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, organów administracji publicznej, sądów, prokuratur i innych podmiotów, projekty odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich i Rzecznika Praw Dziecka, oraz na interpelacje, zapytania i dezyderaty
- Uczestniczy w pracach zespołów resortowych i międzyresortowych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze i aplikacja legislacyjna lub wyższe prawnicze i 4 lata pracy związanej z opracowywaniem aktów prawnychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Umiejętność formułowania pism urzędowych i opinii prawnych
- Wiedza z zakresu prawa administracyjnego, konstytucyjnego i finansowego
- Znajomość podstawowych aktów prawnych z zakresu prawa pracy, ubezpieczeń, ochrony zdrowia, ochrony środowiska
- Znajomość procedury legislacyjnej (ustawa o Radzie Ministrów, Regulamin pracy Rady Ministrów, Regulamin Sejmu i Senatu, ustawa o ogłaszaniu aktów normatywnych oraz niektórych innych aktów prawnych, Zasady techniki prawodawczej)
- Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, komunikacja, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość języka angielskiego na poziomie B2