Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 31552
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPraca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 jest dostępny i dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiada: wejście do budynku na poziomie chodnika zewnętrznego, wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe do obiektu ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie budynku w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dostosowaną dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości; dwie windy, które są w pełni dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz jedną platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- analiza zbiorczych informacji o realizacji budżetu państwa w działach: 852 – Pomoc społeczna, 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, 855 – Rodzina,
- monitorowanie stanu wykorzystania środków z części 83 – Rezerwy celowe, będących w kompetencji Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz opracowywanie zbiorczych informacji o poziomie wykorzystania środków z tej części,
- weryfikowanie i analizowanie planu finansowego Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w zakresie budżetu państwa i budżetu środków europejskich w układzie zadaniowym oraz analizowanie dokonanych w trakcie roku budżetowego zmian w planie finansowym tego Funduszu,
- przygotowywanie projektów pism, notatek, informacji oraz sporządzanie zestawień tabelarycznych w zakresie dotyczącym projektu i realizacji budżetu państwa w części 83 – Rezerwy celowe i w działach: 852 – Pomoc społeczna, 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, 855 – Rodzina,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie, senatorskie oraz zapytania dziennikarzy redakcji prasowych, radiowych i telewizyjnych,
- udział w opracowywaniu projektów procedur wewnętrznych w Ministerstwie oraz w opiniowaniu aktów prawnych, m.in. z zakresu finansów publicznych, kształtowania wynagrodzeń.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego doświadczenia zawodowego w komórce organizacyjnej zajmującej się problematyką finansową w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze planowania budżetu
- Znajomość ustawy o finansach publicznych i przepisów wykonawczych do ustawy
- Znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
- Znajomość ustawy budżetowej
- Umiejętność analizy i syntezy informacji
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Komunikatywność
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe