Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 35546
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań– krajowe i zagraniczne wyjazdy służbowe
– częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
– obsługa klientów zewnętrznych
– działanie pod presją czasu
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Zakres zadań
- prowadzenie kampanii/ działań/ projektów informacyjnych/ promocyjnych/ edukacyjnych, w tym: opracowywanie koncepcji kampanii poprzez definiowanie celów, określanie komunikatów oraz docelowych efektów działań, wybór kanałów i narzędzi komunikacji (w tym m.in.: radio, telewizja, prasa, internet, konferencje, seminaria, wydawnictwa, konkursy, etc.), analizowanie i wybór grup docelowych, monitorowanie przebiegu kampanii/ projektów informacyjnych/ promocyjnych/ edukacyjnych, koordynowanie działań komunikacyjnych, nadzór nad wykonawcami
- przygotowywanie materiałów informacyjnych, publikacji i materiałów promocyjnych, w tym: analizowanie i wybór grup docelowych, kanałów dystrybucji oraz celów, przygotowywanie zakresu merytorycznego/ treści merytorycznej, bieżąca współpraca i nadzór nad wykonawcami
- zapewnienie obsługi medialnej wizyt i spotkań/ konferencji prasowych/ briefingów z udziałem Ministra i członków kierownictwa Ministerstwa, w tym: przygotowywanie materiałów potrzebnych do obsługi wydarzeń, kreowanie i utrzymywanie pozytywnego wizerunku Ministra, członków Kierownictwa i Ministerstwa w środkach masowego przekazu, sporządzanie komunikatów i relacji z przebiegu wydarzeń, przygotowywanie materiałów prasowych umieszczanych na stronie internetowej oraz rozsyłanych do dziennikarzy
- opracowywanie dokumentów/ informacji/ analiz na potrzeby obsługi medialnej Ministra i Rządu, w tym: redagowanie projektów wystąpień członków Kierownictwa Ministerstwa na podstawie otrzymanych dokumentów, przygotowywanie tez i materiałów pomocniczych do wystąpień członków Kierownictwa podczas konferencji i spotkań o charakterze informacyjnym/ promocyjnym/ edukacyjnym, analizowanie i weryfikowanie informacji dotyczących działalności Ministra i Ministerstwa, zamieszczanych w prasie, radiu, telewizji, agencjach informacyjnych, wybranych serwisach internetowych
- inicjowanie, opracowywanie i koordynowanie strategii informacyjnej/ promocyjnej/ edukacyjnej Ministerstwa, w tym: analizowanie, weryfikowanie i akceptowanie dokumentów strategicznych i operacyjnych w zakresie informacji i promocji oraz sprawozdań z ich realizacji, opracowywanie i aktualizowanie dokumentów strategicznych w zakresie informacji, promocji i edukacji, interpretowanie zapisów dokumentów strategicznych w zakresie informacji, promocji i edukacji (m.in. wyjaśnianie i doradzanie zaangażowanym instytucjom i beneficjentom)
- zarządzanie/ prowadzenie strony internetowej/ serwisów internetowych/ profili społecznościowych, w tym: zarządzanie/ prowadzenie redakcyjno-merytoryczne serwisów internetowych i profili społecznościowych (m.in. akceptowanie i publikowanie treści, tworzenie i modyfikowanie architektury informacji), planowanie/ projektowanie i wdrażanie narzędzi internetowych i/lub serwisów internetowych, zarządzanie/ prowadzenie redakcyjno-merytoryczne serwisów internetowych i profili społecznościowych (m.in. akceptowanie i publikowanie treści, tworzenie i modyfikowanie architektury informacji)
- utrzymywanie kontaktów z mediami, w tym: przygotowanie i przekazanie oświadczenia Ministra, komentarzy, materiałów informacyjnych, komunikatów w sprawach należących do zakresu działań Ministerstwa, wspólnie z właściwym członkiem Kierownictwa oraz komórkami organizacyjnymi Ministerstwa, przygotowywanie i rozsyłanie komunikatów do mediów dotyczących działań/ inicjatyw/ programów/ podejmowanych w Ministerstwie, opracowywanie pisemnych odpowiedzi w sprawach poruszanych przez media oraz udzielanie wyjaśnień dotyczących tych spraw
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze dziennikarstwa lub informacji i promocji
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Znajomość zagadnień w zakresie działów administracji rządowej: rybołówstwo, gospodarka morska, gospodarka wodna i żegluga śródlądowa
- Znajomość prawa prasowego oraz przepisów dotyczących dostępu do informacji publicznej
- Znajomość rynku mediów
- Wiedza z zakresu komunikacji społecznej i public relations
- Komunikacja
- Umiejętność redagowania tekstów
- Organizacja pracy własnej i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Kreatywność
- Rzetelność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe