Główny specjalista

Ministerstwo Finansów w Warszawie

Warszawa

11 dni temu

Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 68671

Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
• Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
• Elastyczny czas pracy
• Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
• Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
• Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
• Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
• Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
• Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica z dzieckiem, biblioteka, bufet, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
• Doskonała lokalizacja urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
• Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
• Praca administracyjno-biurowa
• Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
• Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
• Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Zakres zadań

  • Dokonywanie analiz informacji o schematach podatkowych w zakresie przeciwdziałania erozji podstawy opodatkowania i przerzucaniu zysków w obszarze funkcjonowania krajowego systemu podatkowego oraz współpraca w tym zakresie z Wydziałem Systemu Podatkowego, Departamentem Kluczowych Podmiotów oraz Departamentem Poboru Podatków.
  • Identyfikowanie agresywnego planowania podatkowego na podstawie sporządzanych analiz informacji o schematach podatkowych.
  • Opracowywanie, inicjowanie oraz prowadzenie działań w zakresie przeciwdziałania stosowaniu struktur agresywnego planowania podatkowego, w tym sporządzanie, w oparciu o art. 86k Ordynacji podatkowej projektów ogólnych wyjaśnień dotyczących możliwości zastosowania klauzuli przeciwko unikaniu opodatkowania (Dział IIIa ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa) i koordynowanie procesu zasięgania opinii Rady do Spraw Przeciwdziałania Unikaniu Opodatkowania oraz Szefa KAS, a także inicjowanie zmian legislacyjnych w zakresie ograniczenia zjawiska agresywnego planowania podatkowego leżących we właściwości innych komórek Departamentu Systemu Podatkowego, a także innych komórek organizacyjnych.
  • Opracowywanie we współpracy z Departamentem Kluczowych Podmiotów i Departamentem Poboru Podatku, propozycji rozwiązań o charakterze systemowym, w tym legislacyjnych w zakresie przepisów o informacjach o schematach podatkowych.
  • Dokonywanie analiz obowiązujących rozwiązań prawnych obowiązujących w innych państwach w zakresie przeciwdziałania erozji podstawy opodatkowania i przerzucaniu zysków oraz raportowania informacji o schematach podatkowych.
  • Realizowanie spraw z zakresu międzynarodowej współpracy z instytucjami, komitetami oraz grupami roboczymi UE i Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w zakresie właściwości Wydziału.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub ekonomia lub finanse
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w obszarze podatków
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym komunikowanie się z przedstawicielami UE i tworzenie tekstów w obszarze właściwości Wydziału
  • Znajomość prawa podatkowego (w tym w zakresie: międzynarodowego prawa podatkowego, prawa podatkowego Unii Europejskiej oraz wytycznych OECD)
  • Znajomość regulacji w zakresie obowiązkowego ujawniania schematów dotyczących potencjalnie agresywnej optymalizacji podatkowej
  • Znajomość zagadnień z zakresu ekonomii i prawa gospodarczego
  • Znajomość zasad procesu legislacyjnego
  • Wiedza z zakresu finansów i rachunkowości
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność współpracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Znajomość języka francuskiego lub niemieckiego na poziomie umożliwiającym komunikowanie się z przedstawicielami UE i tworzenie tekstów w obszarze właściwości Wydziału

Dokumenty i oświadczenia niezbędne

  • CV
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
  • Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (kopie świadectw pracy, zaświadczeń o zatrudnieniu, opisów stanowisk pracy, zakresów czynności, referencji lub kopie innych zaświadczeń potwierdzających zamknięty okres oraz obszar zatrudnienia)
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
  • Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
  • Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
  • Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Dokumenty i oświadczenia dodatkowe

  • kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
  • Termin i miejsce składania dokumentów

    Dokumenty należy złożyć do: 2020-09-29 Decyduje data:stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu Miejsce składania dokumentów:
    Zachęcamy do aplikowania on-line.
    Dokumenty można także przynieść lub wysłać na adres:
    Ministerstwo Finansów
    Biuro Dyrektora Generalnego
    ul. Świętokrzyska 12
    00-916 Warszawa
    z dopiskiem: Oferta pracy – 2020/150/SP
    LINK DO APLIKOWANIA:https://system.erecruiter.pl/FormTemplates/RecruitmentForm.aspx?WebID=506288f412924083b46d3ad640c7545f

    Dane osobowe - klauzula informacyjna:

    Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).

    • Administrator danych i kontakt do niego:
    • Kontakt do inspektora ochrony danych:
    • Cel przetwarzania danych:
      przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru
    • Informacje o odbiorcach danych:
    • Okres przechowywania danych:
      czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
    • Uprawnienia:
      1. prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
      2. prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
      3. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
      4. prawo do usunięcia danych osobowych;
        - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej;
      5. prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
    • Podstawa prawna przetwarzania danych:
      1. art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
      2. art. 221Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
      3. art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
    • Informacje o wymogu podania danych:
      Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.

      Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.

      Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
    • Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane
    Specjalista ds. administracyjnych to osoba odpowiedzialna za dobre funkcjonowanie administracji w firmie. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: realizacja wyznaczonych zadań administracyjnych, przygotowywanie okresowych statystyk, raportów, zestawień, sporządzanie dokumentów finansowych dla księgowości zgodnie z procedurami, prowadzenie baz danych pracowników, dbałość o wysoką jakość i ...
    Praca Specjalista ds. Administracyjnych