Urząd Statystyczny w Krakowie
Dyrektor Urzędu Statystycznego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Urzędu Statystycznego poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 73546
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa, samodzielna, wymagająca odpowiedzialności i dobrej organizacji pracy. Kontakt z instytucjami współpracującymi. Udział w szkoleniach, seminariach i konferencjach. Praca na pierwszym piętrze budynku. Występują bariery architektoniczne w zakresie poruszania się po budynku (za wyjątkiem parteru) przez osoby niepełnosprawne ruchowo: schody, brak windy. Wymuszona pozycja ciała, praca siedząca z przewagą wysiłku umysłowego, z wykorzystaniem komputera i monitora ekranowego powyżej połowy dobowego wymiaru czasu pracy dziennie oraz innych urządzeń biurowych. Oświetlenie sztuczne i naturalne.
Zakres zadań
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w celu zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz formułowania wniosków w celu poprawy warunków pracy
- Przeprowadzanie instruktaży ogólnych dla nowo przyjmowanych pracowników w celu zapoznania ich z przepisami oraz zasadami bezpieczeństwa i higieny pracy w zakresie ogólnym i ryzykiem zawodowym związanym z wykonywaną pracą.
- Dokonywanie identyfikacji zagrożeń i ocena ryzyka zawodowego na danym stanowisku pracy w celu umożliwienia pracodawcy podjęcia skutecznych środków niezbędnych do zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony zdrowia pracowników.
- Współdziałanie z lekarzem medycyny pracy w celu zapewnienia właściwej profilaktycznej opieki zdrowotnej nad pracownikami
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz prowadzenie rejestru wypadków przy pracy i zdarzeń potencjalnie wypadkowych, opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków przy pracy i przeprowadzanie kontroli ich realizacji w celu zapewnienia optymalnej ochrony życia i zdrowia pracowników.
- Sporządzanie okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w celu dostarczenia pracodawcy informacji o stanie bhp w urzędzie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy albo ukończone studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracydoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w służbie bhp
- Wiedza z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy.
- Znajomość aktów prawnych regulujących działalność urzędu.
- Rzetelność
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Wykorzystanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Poszukiwanie informacji
- Współpraca
- Komunikacja interpersonalna
- Komunikacja pisemna
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie okresowe dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy
- Orientacja na klienta/interesanta.
- Myślenie analityczne.
- Negocjowanie.