Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku związana jest z krajowymi lub zagranicznymi wyjazdami służbowymi, zagrożeniem korupcją, częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek czterokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku. W budynku brak windy.
Zakres zadań
- Koordynuje proces wdrażania obowiązków wynikających z ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych z 4 kwietnia 2019 r. w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
- Kształtuje politykę monitoringu dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych, w tym opracowuje metodologię badania dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych we współpracy ze środowiskami eksperckimi i koordynuje proces wdrażania narzędzia automatycznej oceny dostępności stron internetowych instytucji publicznych.
- Uczestniczy w przygotowaniu dokumentacji projektów z zakresu dostępności cyfrowej, finansowanych z budżetu państwa lub funduszy unijnych.
- Bierze aktywny udział w ciałach doradczych i eksperckich w celu wymiany doświadczeń oraz promowania idei dostępności cyfrowej w tym dla Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 oraz Program Operacyjny Polska Cyfrowa 2014-2020.
- Współpracuje z instytucjami administracji państwowej oraz organizacjami pozarządowymi krajowymi i zagranicznymi.
- Realizuje zadania Ministra Cyfryzacji wynikające z programu Dostępność Plus.
- Nadzoruje lub prowadzi szkolenia wewnętrzne z zakresu problematyki dostępności cyfrowej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w realizacji zadań związanych z zapewnieniem dostępności publikowanych treści i stron www
- Znajomość ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Znajomość standardów WCAG 2.0 i WCAG 2.1.
- Znajomość dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 z dnia 26 października 2016 r. w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
- Umiejętność obsługi programów pakietu Office.
- Umiejętność zaawansowanego wyszukiwania informacji, w tym za pomocą Internetu.
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów.
- Komunikacja.
- Współpraca.
- Negocjowanie.
- Myślenie analityczne.
- Radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Wiedza z zakresu prawa legislacyjnego.
- Znajomość standardu HTML 5.
- Wiedza z zakresu technologii internetowych (HTML5, jQuery, PHP etc.).
- Umiejętność tworzenia zestawień i analiz w arkuszu kalkulacyjnym.