Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Główny specjalista

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1150 dni temu
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 74578

Warunki pracy

Pracownik wykonuje czynności o charakterze:


- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,


- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.


Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.


Praca na tym stanowisku wiąże się z pracą w terenie, zagrożeniem korupcją oraz permanentną obsługą klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzaniem kontroli w innych urzędach.


Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Królewskiej 27. Budynek czterokondygnacyjny, częściowo dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich: wejście główne do budynku jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących, węzły sanitarne w przestrzeni ogólnodostępnej przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, usytuowane na każdej kondygnacji budynku. W budynku brak windy.


Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.

Zakres zadań

  • wykonuje zadania nadzorcze związane z nadzorem Ministra Cyfryzacji nad krajowym schematem identyfikacji elektronicznej, w szczególności związane ze spełnianiem przez systemy identyfikacji elektronicznej i systemy teleinformatyczne, w których udostępniane są usługi online przyłączone do węzła krajowego wymagań dotyczących zgodności z przepisami ustawy o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej, rozporządzeniem eIDAS i polityką bezpieczeństwa informacji dla węzła krajowego.
  • kieruje i nadzoruje proces integracji systemów identyfikacji elektronicznej i systemów teleinformatycznych, w których udostępniane są usługi online z węzłem krajowym.
  • kieruje i nadzoruje sprawy związane z naruszeniem bezpieczeństwa systemów identyfikacji elektronicznej objętych krajowym schematem identyfikacji i uwierzytelniania.
  • bierze udział w pracach zespołu projektowego w celu określenia jednolitych kryteriów merytorycznych kontroli w zakresie działania schematu identyfikacji elektronicznej.
  • współpracuje z organami państwa, instytutami badawczymi, organizacjami pozarządowymi oraz sektorem prywatnym w celu zapewnienia funkcjonowania wygodnej i bezpiecznej tożsamości cyfrowej w Polsce, w tym: a) śledzi zmiany organizacyjnei technologicznych w identyfikacji elektronicznej i usługach zaufania, b) merytoryczna obsługa kierowanych do MC podań, wniosków i petycji dotyczących ulepszenia funkcjonowania identyfikacji elektronicznej oraz usług zaufania związanych z tożsamością cyfrową, c) podejmowanie inicjatyw realizacji prac rozwojowych w obszarze tożsamości cyfrowej.
  • przygotowuje wkłady do projektów odpowiedzi na pisma kierowane do Ministra w zakresie kompetencji Zespołu. Opiniuje projekty aktów prawnych w zakresie kompetencji Zespołu. Merytorycznie ocenia inicjatywy oraz projekty aktów prawnych ustalających zasady lub sposoby wykorzystywania tożsamości cyfrowej.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w administracji publicznej w co najmniej jednym z następujących obszarów: opiniowania regulacji prawnych, nadzoru, audytu, kontroli, w tym kontroli zarządczej, finansów lub zarządzania projektami, spraw zaliczanych do działu informatyzacja
  • Dostęp do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
  • Znajomość zagadnień z zakresu bezpieczeństwa przetwarzania informacji, planowania i rozbudowy infrastruktury technicznej pod kątem bezpieczeństwa
  • Znajomość ustaw: o ochronie danych osobowych, o ochronie informacji niejawnych, Prawo telekomunikacyjne, o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, o kontroli w administracji rządowej
  • Znajomość e-administracji, bezpieczeństwa informacji
  • Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
  • Myślenie analityczne
  • Współpraca
  • Komunikacja
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Studia podyplomowe na kierunku audyt lub kontrola lub nadzór lub ewaluacja
  • Znajomość krajowych i międzynarodowych zagadnień z zakresu cyberbezpieczeństwa oraz polityki krajowej i europejskiej w tym zakresie
 

Podobne oferty