Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca wiąże się z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami), może występować zagrożenie korupcją. Praca związana jest z dostępem do informacji niejawnych o klauzuli „zastrzeżone”.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie.
Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku mieszczącym się przy ul. Kruczej 36 / Wspólnej 6 na IV piętrze. Do budynku prowadzą dwa wejścia:
- ul. Wspólna 6 - wejście do budynku jest dostosowane do osób z niepełnosprawnościami,
- ul. Żurawia 7/9 - wejście do budynku nie jest dostosowane dla osób z niepełnosprawnościami.
Windy w budynku, które są przystosowane do wjazdu wózków inwalidzkich, mają przyciski sterujące, które pozwalają na odczyt w alfabecie Braille’a. W windach jest też sygnalizacja dźwiękowa. Niektóre windy mają syntezator mowy. Część toalet jest przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową. Na dziedzińcu jest wyznaczone jedno miejsce dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
Zakres zadań
- Opracowuje analizy związane z funkcjonowaniem spółek z udziałem Skarbu Państwa w spółkach wskazanych przez Dyrektora, w tym analizy dotyczące strategicznych projektów inwestycyjnych oraz monitoruje sytuację ekonomiczno–finansową nadzorowanych podmiotów, realizowanych przez nie projektów inwestycyjnych oraz przyjętych kierunków rozwoju, programów i strategii rządowych wobec podmiotów wskazanych przez Dyrektora
- Wykonuje prawo głosu oraz inne prawa korporacyjne i majątkowe wspólnika albo akcjonariusza, w tym czynności związane z realizacją praw i obowiązków wspólnika albo akcjonariusza, w szczególności związane z powoływaniem członków organów spółek z udziałem Skarbu Państwa, zatwierdzaniem sprawozdań finansowych oraz sprawozdań zarządów z działalności spółek z udziałem Skarbu Państwa i podwyższeniem lub obniżeniem kapitału zakładowego w spółkach wskazanych przez Dyrektora
- Wykonuje zadania związane z opiniowaniem dokumentów dotyczących udzielania przez Skarb Państwa, reprezentowany przez Prezesa Rady Ministrów, pożyczek z Funduszu Reprywatyzacji
- Współpracuje z przedstawicielami podmiotów uprawnionych do wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowych osób prawnych wykonujących uprawnienia właścicielskie Skarbu Państwa w spółkach
- Realizuje zadania związane z powołaniem i odwołaniem przez Prezesa Rady Ministrów członków rady nadzorczej banku państwowego, w tym członków Rady Nadzorczej Banku Gospodarstwa Krajowego na zasadach określonych w art. 8 ust. 3 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o Banku Gospodarstwa Krajowego oraz członków Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego na zasadach określonych w art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o Banku Gospodarstwa Krajowego
- Realizuje zadania związane z udzielaniem przez Radę Ministrów zgody na zbycie akcji należących do Skarbu Państwa w spółkach wskazanych przez Dyrektora
- Udziela wyjaśnień i odpowiedzi na pytania z zakresu działania Wydziału kierowane przez podmioty uprawnione do wykonywania praw z akcji należących do Skarbu Państwa lub państwowe osoby prawne, a także inne instytucje
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 2 lat doświadczenia zawodowego w obszarze nadzoru właścicielskiego
- Wiedza z zakresu: zagadnień związanych z funkcjonowaniem podmiotów gospodarczych oraz urzędów administracji publicznej
- Kompetencje miękkie: komunikacja, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, współpraca, rzetelność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
- Znajomość język angielskiego na poziomie B1