Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 99194
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
- praca administracyjno-biurowa;
- obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie.
Zakres zadań
- Nalicza i sporządza listy płac wynagrodzeń, uposażeń, zasiłków z ubezpieczenia społecznego oraz należnych świadczeń dla pracowników i funkcjonariuszy takich jak: nagrody, premie, nagrody jubileuszowe, odprawy, ekwiwalenty za urlop, dodatkowe wynagrodzenie roczne, z uwzględnieniem potrąceń ustawowych i dobrowolnych pracownika; sporządza listy płac z tytułu umów cywilno-prawnych oraz wynagrodzeń dla członków powołanych komisji.
- Sporządza zestawienia i analizy z zakresu wynagrodzeń w celu udzielenia odpowiedzi na interpelacje poselskie, wnioski o dostęp do informacji publicznej, zapytania dziennikarzy.
- Nalicza comiesięczne zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych od zrealizowanych wypłat, sporządza roczne informacje o dochodach osiąganych w danym roku przez pracownika MF oraz przez osoby obce wykonujące umowy zlecenia, o dzieło, członków powołanych komisji, sporządza roczne deklaracje o podatku dochodowym do urzędu skarbowego oraz przekazuje do właściwych urzędów skarbowych i osób zainteresowanych.
- Nalicza wynagrodzenia i uposażenia oraz sporządza comiesięczne zestawienia wypłaconych kwot z uwzględnieniem stopnia zaangażowania w projekt, w rozbiciu na paragrafy dla poszczególnych projektów unijnych oraz rezerw celowych. Sporządza i weryfikuje wnioski płatnicze z zakresu naliczania wynagrodzeń i uposażeń.
- Nalicza od zrealizowanych wypłat składki na ubezpieczenie społeczne, zdrowotne, Fundusz Pracy i składek PPK na bazie systemu „PŁATNIK” oraz prowadzi bieżące rozliczenia z ZUS.
- Obsługuje zwolnienia lekarskie w portalu ZUS, wprowadza dane do systemu kadrowo-płacowego KOMA e-HR oraz je rozlicza.
- Sporządza zaświadczenia o wysokości zarobków pracowników i funkcjonariuszy do celów emerytalnorentowych, bankowych, sądowych i spraw socjalnych oraz na bieżąco przygotowuje informacje o podstawie naliczania składek ZUS i o odprowadzonych składkach.
- Nalicza świadczenia pracownicze ze środków pochodzących z ZFŚS.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w komórce płacowej
- Znajomość przepisów z zakresu naliczania i rozliczania wynagrodzeń
- Znajomość przepisów ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
- Znajomość przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- Znajomość przepisów ustawy o Pracowniczych Planach Kapitałowych
- Znajomość przepisów ustawy o służbie cywilnej
- Znajomość ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej
- Znajomość Kodeksu Pracy oraz przepisów aktów wykonawczych
- Umiejętność analizowania i interpretacji przepisów prawa
- Umiejętność argumentowania
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wyższe magisterskie na kierunku ekonomia lub finanse lub zarządzanie lub administracja
- Znajomość programu informatycznego KOMAeHR, EZD