Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Główny specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 102761
Warunki pracy
- Praca administracyjno-biurowa.
- Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.
- Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
- Krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe.
- Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz.
- Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Opracowuje programy z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, w szczególności koncepcje programów i ich założenia, formułuje propozycje zapisów, weryfikuje program, przeprowadza procedurę zatwierdzania i ogłaszania programów.
- Przygotowuje wkłady merytoryczne do dokumentów związanych z perspektywą finansową Unii Europejskiej 2021-2027 oraz Krajowym Planem Odbudowy w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat 3.
- Wdraża programy z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3, m.in. przygotowuje interpretacje i stanowiska Ministerstwa oraz odpowiedzi na zapytania w zakresie programu, rozwiązuje kwestie problemowe związane z bieżącym wdrażaniem programów i instrumentów wsparcia zgodnie z kompetencjami Wydziału.
- Dokonuje analiz prawnych oraz bierze udział w pracach związanych z przygotowywaniem aktów prawnych w zakresie zadań leżących w kompetencji Wydziału.
- Uczestniczy w procesie decyzyjnym UE w ramach kompetencji Ministerstwa, m.in. bierze udział w spotkaniach i posiedzeniach, opiniuje umowy i dokumenty, przygotowuje materiały, raporty i odpowiedzi na zapytania.
- Realizuje, we współpracy z Departamentem Informatyki i Wydziałem Budżetu, Analiz i Sprawozdawczości, zadania dotyczące systemu teleinformatycznego do obsługi ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 poprzez przygotowywanie specyfikacji wymagań i opiniowanie projektów zmian tych systemów, testowanie zmian i ich zatwierdzanie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie prawniczedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych lub na stanowisku związanym z analizą aktów prawnych
- komunikatywna znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie B1)
- znajomość ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 oraz aktów wykonawczych
- znajomość funkcjonowania UE, jej instytucji i prawa wspólnotowego
- znajomość projektu Krajowego Planu Odbudowy w obszarze opieki nad dziećmi w wieku do lat 3
- znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych w szczególności działu I, III i IV
- rzetelność
- komunikatywność
- umiejętność współpracy
- umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe