Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Kraków
Ogłoszenie o naborze Nr 30708
Warunki pracy
Praca w terenie, krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, częste reprezentowanie urzędu na zewnątrzPraca na przedmiotowym stanowisku pracy polega głównie na wykonywaniu zadań kontrolnych w terenie w siedzibie jednostki kontrolowanej, często w trudnych warunkach technicznych. Kontrolerzy przemieszczają się za pomocą środków komunikacji zbiorowej (np. bus, pociąg, autobus).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Prowadzenie nadzoru nad realizacją zadań samorządu gminnego, powiatowego i województwa oraz przeprowadzanie kontroli realizacji przez podmioty niepubliczne na podstawie umów z organami administracji rządowej i samorządowej zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Monitorowanie, analiza i ocena realizacji zaleceń pokontrolnych w jednostkach organizacyjnych pomocy społecznej oraz przygotowywanie projektów wystąpień w tym zakresie
- Monitorowanie zjawisk przemocy w rodzinie, analizowanie danych zawartych w okresowych sprawozdaniach jednostek szczebla gminnego i powiatowego realizujących zadania z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie i opracowywanie zbiorczych zestawień, raportów, w tym formułowanie proponowanych (rekomendowanych) kierunków działań systemowych
- Uczestniczenie w planowaniu i podziale środków (weryfikowanie i opiniowanie wniosków powiatów w tym zakresie), opracowywanie propozycji podziału dotacji i rezerw na realizację zadań z zakresu administracji rządowej, realizowanych przez powiat, z zakresu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, w tym na realizację programów korekcyjno-edukacyjnych i psychologiczno-terapeutycznych dla sprawców przemocy w rodzinie i prowadzenie specjalistycznych ośrodków wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie, również dotacji z Programu Osłonowego MRPiPS. Sprawowanie nadzoru nad sposobem realizacji ww. zadań
- Prowadzenie spraw wynikających ze skarg, wniosków i interpelacji poselskich oraz w kontrolach prowadzonych w związku z tymi sprawami
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe studia II stopnia na jednym z kierunków: prawo, pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, politologia, politologia i nauki społeczne, socjologia, polityka społeczna, nauki o rodzinie, lub inne uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, pedagogiki specjalnej lub resocjalizacjidoświadczenie zawodowe/staż pracy: 3 lata doświadczenia zawodowego w instytucjach lub innych podmiotach realizujących zadania na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie– potwierdzone kserokopiami świadectw pracy lub innych dokumentów
- zaświadczenie o ukończeniu szkoleń w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie w wymiarze co najmniej 100 godzin albo specjalizacja II stopnia w zawodzie pracownik socjalny ze specjalnością przemoc w rodzinie
- aktualne poświadczenie bezpieczeństwa dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „zastrzeżone” lub zgoda na poddanie się procedurze sprawdzającej
- bardzo dobra znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie, ustawy o pomocy społecznej, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, ustawy o finansach publicznych, kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość ustawy o służbie cywilnej oraz struktur administracji publicznej w Polsce
- umiejętność stosowania prawa w praktyce i dokonywania interpretacji przepisów
- bardzo dobra znajomość obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność samodzielnej interpretacji przepisów prawa i stosowania ich w praktyce
- umiejętność rozwiązywania problemów
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność i asertywność
- umiejętność pracy w sytuacjach nieprzewidywalnych i stresowych
- umiejętności analityczne