Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca śląskie Bielsko-Biała
Inspektor wojewódzki

Inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Bielsko-Biała
praca stacjonarna
1926 dni temu
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Bielsko-Biała
Ogłoszenie o naborze Nr 40929

Warunki pracy

Praca w siedzibie urzędu. Praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera (z monitorem ekranowym powyżej 4 godzin dziennie) oraz innych urządzeń biurowych. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu biurowym na II piętrze w siedzibie Urzędu w Bielsku-Białej. Wejście do budynku od strony ul. Mieszka I bez barier architektonicznych. Budynek wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Permanentna obsługa klienta zewnętrznego. Praca w terenie związana z oględzinami nieruchomości. Zagrożenie korupcją.

Zakres zadań

  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwo) nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne
  • Przyjmowanie klientów indywidualnych i przedstawicieli podmiotów publicznoprawnych w celu udzielania im informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi, wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów
  • Prowadzenie postępowań administracyjnych w celu przygotowania projektów decyzji lub postanowień w sprawach zmian, uchyleń oraz sprostowań decyzji a także wznowień postępowań dotyczących nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne
  • Potwierdzanie ostateczności wydanych decyzji wojewody dotyczących regulacji stanów prawnych gruntów prywatnych zajętych pod drogi publiczne w celu zawiadomienia właściwych sądów rejonowych prowadzących księgi wieczyste o zmianie właściciela nieruchomości wynikającej z tych decyzji oraz przekazania właściwym miejscowo starostom ostatecznych decyzji w celu wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów
  • Prowadzenie we współpracy z Biurem Administracyjnym spraw związanych z powoływaniem biegłych (geodetów uprawnionych) w trybie zamówień publicznych w celu zapewnienia wykonania projektów podziałów nieruchomości zajętych pod drogi publiczne, niezbędnych do prowadzonych postępowań
  • Prowadzenie postępowań w zakresie udostępniania informacji publicznej w celu przygotowania projektów pism lub decyzji odmownych

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
  • znajomość ustaw: Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, o gospodarce nieruchomościami, o drogach publicznych
  • znajomość: Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego (w szczególności część ogólna, przepisy dot. własności i spadków)
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne, Prawo zamówień publicznych, o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa
  • znajomość Kodeksu postępowania cywilnego
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • myślenie analityczne, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, orientacja na klienta