Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 41262
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu/ możliwe również wyjazdy służbowe (w trakcie wyjazdów służbowych warunki świadczenia pracy mogą nie być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych),
- praca w systemie ośmiogodzinnym, jednozmianowym,
- większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, prowadzenie rozmów telefonicznych, obsługa interesantów,
- stres związany z bezpośrednią obsługą klienta,
- zagrożenie korupcją.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych, zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- samodzielne prowadzenie postępowań administracyjnych w I instancji (odpowiadanie za cały proces służący przygotowaniu decyzji) w sprawach potwierdzenia prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami państwa polskiego oraz opracowywanie projektów postanowień i decyzji, ustalanie wysokości przyznanej rekompensaty lub odmawianie potwierdzenia prawa do rekompensaty;
- samodzielne prowadzenie postępowań nadzorczych w stosunku do decyzji i zaświadczeń wydanych przez starostów, prezydentów miast na prawach powiatów oraz kierowników urzędów rejonowych, potwierdzających uprawnienia do rekompensaty w trybie poprzednio obowiązujących przepisów;
- prowadzenie elektronicznego rejestru wojewódzkiego SIR (połączony z rejestrem centralnym prowadzonym przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji) osób uprawnionych do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza granicami państwa polskiego;
- opracowywanie projektów decyzji w trybach nadzwyczajnych wynikających z procedury administracyjnej;
- przeprowadzanie dowodu z przesłuchań stron i świadków, a także przeprowadzanie rozpraw administracyjnych na zlecenie innych wojewodów w ramach pomocy prawnej oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania innych wojewodów dotyczących prowadzonych przez nich postępowań w sprawach o potwierdzenie prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami RP;
- opracowywanie analiz i sprawozdań z zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy oraz archiwizowanie dokumentacji stanowiącej akta sprawy zgromadzonej/wytworzonej na wieloosobowym stanowisku pracy.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w pracy w administracji lub powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w obszarze mienia zabużańskiego oraz oceny operatów szacunkowych jako dowód w postępowaniu administracyjnym,
- znajomość przepisów ustaw: o realizacji prawa do rekompensaty z tytułu pozostawienia nieruchomości poza obecnymi granicami Rzeczypospolitej Polskiej, o gospodarce nieruchomościami, Kodeks cywilny, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe prawnicze lub administracyjne,
- studia podyplomowe z wyceny nieruchomości,
- wiedza w zakresie wyceny nieruchomości,
- znajomość przepisów: powojennych dot. reformy rolnej (nadział nieruchomości SP), okresu międzywojennego dot. dziedziczenia, nieruchomości;
- umiejętność stosowania przepisów prawa w praktyce w tym korzystania z orzecznictwa sądowego;
- umiejętność formułowania wypowiedzi pisemnych;
- umiejętność pracy w zespole;
- asertywność;
- sumienność;
- dokładność;
- umiejętność nawiązywania kontaktu z klientami.