Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki w Bydgoszczy
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Bydgoszcz
Ogłoszenie o naborze Nr 48194
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:Większość czynności wykonywana w pozycji siedzącej; obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę, praca z dokumentami; czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Stanowisko pracy zlokalizowane na II piętrze w pokoju biurowym (budynek C, wejście od ul. ks. S. Konarskiego 1-3 posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych, winda, toaleta jest odpowiednio dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych). Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. K-PUW zajmuje kompleks trzech budynków: gmach główny przy ul. Jagiellońskiej 3 (siedziba K-PUW, budynek A) połączony z budynkami B i C przy ul. ks. S. Konarskiego 1-3. Występuje utrudniony lub ograniczony dostęp do części budynków dla osób, które mają problemy z samodzielnym poruszaniem się po schodach. W przemieszczaniu się do budynku A i pomiędzy budynkami Urzędu osobom niepełnosprawnym pomagają pracownicy Urzędu przy pomocy „schodołazu”.
Zakres zadań
- przyjmowanie wniosków paszportowych, w tym weryfikacja ich poprawności, pobieranie odcisków linii papilarnych klientów oraz pobieranie opłat paszportowych przy użyciu terminala płatniczego, uwierzytelnianie zgody rodziców na wnioskach o wydanie dzieciom paszportów,
- przyjmowanie i przygotowywanie spersonalizowanych dokumentów paszportowych oraz wprowadzanie ich do depozytu systemowego i depozytu alfabetycznego,
- wydawanie dokumentów paszportowych wraz z weryfikacją linii papilarnych klientów realizując zadania przy pomocy specjalistycznego programu komputerowego,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie odmowy wydania i unieważnienia paszportów i przygotowywanie projektów decyzji,
- obsługiwanie zbioru „kartoteka paszportowa”, w tym dokonywanie niezbędnych przemieszczeń oraz uzupełnianie zbioru o nowe wnioski paszportowe,
- przyjmowanie wniosków obywateli RP oraz uprawnionych cudzoziemców o wpisanie zaproszenia do ewidencji zaproszeń oraz wydawanie gotowych zaproszeń.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy: o dokumentach paszportowych wraz z aktami wykonawczymi,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego,
- znajomość ustaw: o dowodach osobistych ( rozdziały od 1 do 5), o ewidencji ludności (rozdziały od 1 do 4), o ochronie danych osobowych,
- umiejętność obsługi komputera i urządzeń biurowych,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- umiejętność obsługi programów komputerowych, w tym pakietu MS Office,
- efektywna komunikacja, dobra organizacja i nastawienie na osiąganie rezultatów,odporność na stres, asertywność.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: kodeks rodzinny i opiekuńczy – Tytuł II, Dział Ia, Rozdział II, Oddział 2,
- umiejętność, redagowania pism urzędowych.