Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy
Praca.pl Praca śląskie Katowice
Inspektor wojewódzki

Inspektor wojewódzki

Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Katowice
praca stacjonarna
1766 dni temu
Śląski Urząd Wojewódzki w Katowicach
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 49791

Warunki pracy

Budynek Urzędu bez barier architektonicznych, wyposażony jest w windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wejście do Urzędu wyposażone w podjazd. Stanowisko biurowe usytuowane na III piętrze budynku. Praca administracyjno-biurowa. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Zagrożenie korupcją. Praca w terenie związana z przeprowadzaniem kontroli w miejscu realizacji projektów (zarówno w ich trakcie jak i po ich zakończeniu). Wyjazdy służbowe (krajowe i zagraniczne) dotyczą spotkań roboczych, warsztatów, szkoleń. Przeprowadzanie kontroli w innych urzędach jak i jednostkach spoza administracji np. stowarzyszeniach, fundacjach, szkołach. Kontakty robocze z beneficjentami projektów współpracy terytorialnej, w tym Euroregiony (Olza, Beskidy, Silesia).

Zakres zadań

  • Przeprowadzanie kontroli administracyjnej mikroprojektów współpracy transgranicznej, w tym kontroli zamówień publicznych, kontroli wniosków o płatność, celem potwierdzenia ich prawidłowej realizacji i akceptacji do wypłaty środków pochodzących z Unii Europejskiej (UE) oraz budżetu państwa
  • Przeprowadzanie kontroli na miejscu realizacji projektów, w tym kontroli planowych, kontroli doraźnych, wizyt monitorujących, celem potwierdzenia na miejscu prawidłowej realizacji projektów realizowanych w ramach programów współpracy transgranicznej
  • Opracowywanie analiz, opinii oraz procedur wdrażania, w tym aktualizowanie instrukcji wykonawczych dla programów i projektów współpracy transgranicznej realizowanych w ramach programów Interreg VA celem przekazania ich instytucjom programowym oraz dostosowania dokumentów do zmieniających się przepisów prawa i wymogów Instytucji Zarządzających oraz przepisów wewnętrznych Urzędu
  • Przeciwdziałanie i zapobieganie wystąpieniu nieprawidłowości oraz wykrywanie i korygowanie nieprawidłowości na szkodę UE i budżetu państwa, w tym przekazywanie beneficjentom informacji dotyczących procedur kontroli, uczestnictwo w spotkaniach związanych z kontrolą celem niedopuszczenia do poświadczenia kwot wydatkowanych z naruszeniem przepisów prawa oraz zasad kwalifikowalności wydatków
  • Przeprowadzanie kontroli administracyjnych trwałości oraz kontroli na miejscu dot. zachowania trwałości zrealizowanych projektów i mikroprojektów w ramach programów EWT 2007 – 2013 oraz programów Interreg VA, w celu potwierdzenia zachowania zrealizowanych produktów i wskaźników projektów
  • Weryfikowanie poziomu współfinansowania wydatków z budżetu państwa i rozliczanie rezerwy celowej budżetu państwa w celu przekazania beneficjentom mikroprojektów środków na współfinansowanie projektów realizowanych w ramach EWT
  • Opracowywanie informacji i sprawozdań niezbędnych do celów statystycznych i ewaluacji dla instytucji programowych w celu zapewnienia właściwej realizacji polityki informacyjnej oraz badania efektywności programów współpracy transgranicznej w ramach EWT
  • Archiwizowanie dokumentacji dotyczącej programów współpracy transgranicznej z perspektywy UE 2007-2013 oraz perspektywy UE 2014-2020 celem udostępniania jej instytucjom kontrolującym

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego na stanowiskach związanych z prowadzeniem lub/i koordynacją projektów lub/i rozliczaniem projektów finansowanych ze środków Unii Europejskiej lub/i prowadzeniem kontroli finansowej lub/i kontroli w zakresie zamówień publicznych lub/i przeprowadzaniem zamówień publicznych lub/i prowadzeniem lub/i rozliczaniem inwestycji budowlanych
  • znajomość ustaw: Prawo zamówień publicznych, o rachunkowości, o finansach publicznych, o podatku od towarów i usług, Prawo budowlane
  • znajomość: Rozporządzenia PE nr 1299/2013, Rozporządzenia PE nr 1303/2013, Rozporządzenia KE nr 481/2014
  • znajomość dokumentów programowych odrębnych dla każdego z poszczególnych programów operacyjnych: Interreg VA CZ-PL oraz Interreg VA PL-SK w tym: Wytycznych dla Krajowego Kontrolera w programach Europejskiej Współpracy Terytorialnej 2014-2020, Podręcznika Wnioskodawcy Programu Interreg VA Republika Czeska –Polska, Podręcznika Beneficjenta Programu Interreg VA Republika Czeska – Polska, Podręcznika Beneficjenta Programu Interreg VA Polska Słowacja 2014-2020, Wspólnej metodyki procesu kontroli Programu Interreg VA Republika Czeska – Polska
  • organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, komunikacja, współpraca
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • znajomość języków obcych: czeski lub/i angielski na poziomie komunikatywnym
  • znajomość rozporządzenia MPiPS ws. należności przysługujących pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej
  • znajomość ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie
  • znajomość ustawy o służbie cywilnej w zakresie statusu członka korpusu służby cywilnej
  • znajomość Statutu Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
  • kreatywność, myślenie analityczne, orientacja na klienta