Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 49939
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu,
- obsługa klientów zewnętrznych i przeprowadzanie kontroli.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych, zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak oznaczeń dla osób niewidomych,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- realizowanie programów ministra właściwego ds. zabezpieczenia społecznego z zakresu wspierania rodzin i osób niepełnosprawnych poprzez: udzielanie informacji pracownikom jednostek samorządu terytorialnego, dokonywanie oceny formalnej i merytorycznej złożonych wniosków/zapotrzebowań wg kryteriów i priorytetów wskazanych w programach, opracowywanie projektów umów z jednostkami, które otrzymały środki/dotacje, analizowanie jednostkowych sprawozdań z realizacji programów, sporządzanie zbiorczych sprawozdań oraz branie udziału w kontroli realizacji programów przez poszczególne jednostki, zgodnie z rocznym planem kontroli,
- współpracowanie z oddziałem ds. planowania i analiz Wydziału Polityki Społecznej oraz z Wydziałem Finansów i Certyfikacji w zakresie wnioskowania o środki finansowe, ich przekazywania oraz rozliczania przekazanych jednostkom dotacji na realizację programów,
- branie udziału w kontroli realizacji programów przez poszczególne jednostki, zgodnie z rocznym planem kontroli,
- opracowywanie projektów zawiadomień o naruszenie dyscypliny finansów publicznych do Rzecznika Finansów Publicznych.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok i 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji lub 1 rok doświadczenia zawodowego w obszarze realizacji programów na rzecz osób z niepełnosprawnością,
- znajomość przepisów ustaw: o Solidarnościowym Funduszu Wsparcia Osób Niepełnosprawnych, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, o służbie cywilnej, o kontroli w administracji rządowej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- wykształcenie wyższe prawnicze, ekonomiczne lub administracyjne,
- umiejętność obsługiwania arkusza kalkulacyjnego Excel oraz specjalistycznej aplikacji komputerowej Centralnej Aplikacji Statystycznej,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
- komunikatywność.