Lubelski Urząd Wojewódzki w Lublinie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 55510
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:- praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera z oprogramowaniem oraz urządzeń biurowych,
- praca w siedzibie urzędu,
- obsługa klientów zewnętrznych i przeprowadzanie kontroli.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca siedząca w pozycji wymuszonej przed komputerem ekranowym,
- praca w niewielkich pokojach biurowych 2 i 3 osobowych,
- brak barier architektonicznych utrudniających wykonywanie pracy i dostępność do budynku, do pomieszczeń biurowych i do pomieszczeń sanitarnych, zapewniają to podjazdy dla osób niepełnosprawnych, windy i drzwi o odpowiedniej szerokości,
- brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym.
Zakres zadań
- kontrolowanie jednostek samorządu terytorialnego, jednostek organizacyjnych pomocy społecznej (regionalny ośrodek polityki społecznej, powiatowe centra pomocy rodzinie, domy pomocy społecznej, ośrodki wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi, ośrodki interwencji kryzysowej) i podmioty niepubliczne oraz podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku,
- realizowanie rządowych i resortowych programów z zakresu pomocy społecznej, w tym dokonywanie oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert, opracowywanie projektów umów na realizowane zadania oraz dokonywanie rozliczenia dotacji, a także sporządzanie sprawozdań z ich realizacji,
- uzgadnianie treści dokumentów określających funkcjonowanie ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi (regulaminy organizacyjne, programy działalności oraz plany pracy na każdy rok) oraz dokonywanie analizy miesięcznych i rocznych sprawozdań z działalności tych jednostek,
- rozpatrywanie skarg i wniosków dotyczących funkcjonowania jednostek podlegających kontroli oraz pism interwencyjnych w ramach zadań stanowiska,
- opracowywanie projektów decyzji administracyjnych dot. wydawania i cofania zezwolenia na prowadzenie domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, zmiany typu przeznaczenia domów pomocy społecznej, oraz przygotowywanie projektów decyzji dot. kar pieniężnych za prowadzenie bez zezwolenia wojewody placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom, oraz za niezrealizowanie zaleceń pokontrolnych na podstawie ustawy o pomocy społecznej,
- opracowywanie i sporządzanie sprawozdań w formie dokumentu elektronicznego z zastosowaniem Statystycznej Aplikacji Centralnej oraz opracowywanie informacje i danych dotyczących analizy stanu i skuteczności pomocy społecznej w oparciu o ocenę zasobów pomocy społecznej, przyjętą przez samorząd województwa, z uwzględnieniem założeń przewidzianych w strategii z zakresu zadań Oddziału
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskie lub wyższe zawodowe na kierunkach: prawo, administracja, ekonomia, politologia o specjalności polityka społeczna lub profilaktyka społeczna i resocjalizacja, psychologia, pedagogika, pedagogika specjalna, socjologia lub ukończone studia wyższe w wyższej szkole zawodowej o specjalności praca socjalna. Specjalizacja z zakresu organizacji pomocy społecznej.doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w pomocy społecznej,
- znajomość przepisów ustaw: o pomocy społecznej, o ochronie zdrowia psychicznego, Kodeks postępowania administracyjnego, o służbie cywilnej, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, o finansach publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych oraz przepisów wykonawczych do ww. ustaw,
- znajomość zarządzenia Prezesa Rady Ministrów w sprawie wytycznych w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz w sprawie zasad etyki korpusu służby cywilnej,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- umiejętność obsługiwania arkusza kalkulacyjnego Excel oraz specjalistycznej aplikacji komputerowej Centralnej Aplikacji Statystycznej,
- umiejętność analitycznego myślenia,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność działania w sytuacjach stresowych,
- komunikatywność.