Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Elbląg
Ogłoszenie o naborze Nr 58283
Warunki pracy
- praca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,- kontakt z klientem zewnętrznym,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
- miejsce pracy przystosowany dla osoby niepełnosprawnej.
Zakres zadań
- nadzór nad powiatowymi zespołami ds. orzekania o niepełnosprawności, w tym: przeprowadzanie kontroli działalności i orzekania, szkolenie członków powiatowych zespołów, udzielanie wyjaśnień, kontrola orzeczeń i dokumentacji na etapie postępowania odwoławczego. Prowadzenie spraw związanych z ustalaniem obszarów działania zespołów, w celu prawidłowości i jednolitości stosowania przepisów, standardów i procedur postępowania w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności;
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w II instancji, tj. rozpatrywaniem odwołań od decyzji powiatowych zespołów ds. orzekania o niepełnosprawności w celu weryfikacji rozstrzygnięć w sprawach o ustalenie niepełnosprawności lub stopnia niepełnosprawności, opracowanie również decyzje w trybach nadzwyczajnych postępowania administracyjnego;
- prowadzenie postępowań w sprawach złożonych do sądu odwołań od orzeczeń wojewódzkiego zespołu ds. orzekania o niepełnosprawności, w tym: przygotowanie stanowiska pozwanego zespołu w odpowiedzi na odwołanie do sądu, przygotowanie dokumentów dla składu orzekającego w celu zasięgnięcia opinii w ramach samokontroli, samodzielnie lub w porozumieniu z członkiem zespołu przygotowanie projektów zarzutów do opinii biegłego sądowego, w celu potwierdzenia prawidłowości orzekania w wojewódzkim zespole. W przypadku wystąpienia w wyroku błędu lub niejasności, przygotowanie projektu wniosku o sprostowanie lub wykładnię wyroku;
- prowadzenie spraw związanych z finansowaniem działalności i zapewnieniem odpowiednich warunków funkcjonowania Wojewódzkiego Zespołu, w tym m.in. analiza wydatków na bieżącą działalność, planowanie, również w układzie zadaniowym i weryfikacja potrzeb zespołu, rozliczanie i kontrola dowodów finansowo-księgowych, sporządzanie meldunków, analiz, opracowań oraz innych informacji w zakresie zadań realizowanych na stanowisku pracy w celu zapewnienia ciągłości procesu orzeczniczego i właściwej realizacji budżetu wojewody;
- prowadzenie spraw związanych z powoływaniem i odwoływaniem członków Wojewódzkiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności oraz zawieraniem z nimi umów cywilnoprawnych i ich rozliczaniem, m.in. weryfikacja dokumentacji pod względem kompletności oraz rodzaju i zakresu kwalifikacji członków, monitorowanie terminów ważności zaświadczeń uprawniających do orzekania i zgłasza członków na szkolenia centralne, przygotowanie stosownych w sprawie wniosków do Wojewody w celu zapewnienia kadry o specjalistycznych kwalifikacjach odpowiednich do zakresu orzekania, zapewnienia ciągłości procesu orzeczniczego oraz prawidłowej obsługi powstałych zobowiązań finansowych urzędu;
- organizacja szkoleń dla członków składów orzekających powiatowych zespołów ds. orzekania o niepełnosprawności, analiza wniosków o skierowanie na szkolenie, ustalanie terminów, wszczynanie procedury wyboru ośrodka szkoleniowego zgodnie z regulaminem zamówień publicznych w celu zapewnienia członkom zespołów odpowiednich kompetencji i uzyskania uprawnień do orzekania o niepełnosprawności i o stopniu niepełnosprawności;
- we współpracy z członkami Wojewódzkiego Zespołu organizacja badań specjalistycznych osób ubiegających się o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności w celu stworzenia odpowiednich warunków wykonywania badań niezbędnych do pełnej oceny ich stanu zdrowia;
- prowadzenie bazy danych i obsługa Elektroniczny Krajowy System Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności oraz rejestru badań specjalistycznych, w tym: wprowadzanie danych, zgłaszanie zbiorów danych osobowych i zawieranie z MRPiPS umowy powierzenia przetwarzania tych danych, w celu zabezpieczenia informacji oraz usprawnienia i podniesienia jakości orzekania o niepełnosprawności.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w administracji
- znajomość ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
- znajomość Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie kryteriów oceny niepełnosprawności u osób w wieku do 16 roku życia
- znajomość Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
- znajomość Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie wykonywania badań specjalistycznych na potrzeby orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
- znajomość instrukcji kancelaryjnej - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- studia magisterskie na kierunku prawo lub administracja lub podyplomowe z zakresu prawa i administracji, podyplomowe w zakresie rachunkowości budżetowej i finansów publicznych
- przeszkolenie z zakresu obsługi Elektronicznego Krajowego Systemu Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności „SI EKSMOoN”
- co najmniej 1 rok doświadczenia w obszarze wydawania orzeczeń o ustaleniu lub odmowie ustalenia niepełnosprawności/stopnia niepełnosprawności