Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe, zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) praca w terenie lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach, (przeprowadzanie kontroli w innych urzędach (urzędy miast i gmin).
W przypadku pracy biurowej w siedzibie Urzędu pracodawca zapewnia racjonalne, niezbędne usprawnienia w środowisku pracy w przypadku zatrudnienia osoby niepełnosprawnej. Usprawnienia polegają na dostosowaniu stanowiska pracy do indywidualnych potrzeb osoby niepełnosprawnej wynikających ze zgłoszonego w konkretnej sytuacji stopnia i rodzaju niepełnosprawności. W przypadku niepełnosprawności wynikającej ze schorzenia narządu ruchu zapewniona jest odpowiednia wolna powierzchnia w pomieszczeniu pracy – w uzasadnionych przypadkach powierzchnia manewrowa umożliwiająca poruszanie się przy pomocy wózka inwalidzkiego. Zachowane są wynikające z przepisów prawa budowlanego wymagane parametry kubatury pomieszczeń, ich wysokości, szerokości drzwi (za wyjątkiem części drzwi w budynkach zabytkowych, również z obecnością progów), oświetlenia, a także ergonomii stanowiska pracy (odpowiednie, ergonomiczne siedziska, biurka, komputery i inne sprzęty).
Część pomieszczeń higieniczno - sanitarnych posiada pełne dostosowanie do potrzeb osób niepełnosprawnych. Odległość od stanowiska pracy chronionej do najbliższego ustępu nie przekracza 50 m, a w przypadku konieczności korzystania wyłącznie z pomieszczenia w pełni przystosowanego do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim istnieje możliwość dotarcia do tego rodzaju pomieszczenia przy wykorzystaniu dźwigu osobowego i/lub pochylni.
Zakres zadań
- Prowadzi kontrole jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego (urzędy miast i gmin) w zakresie zadań wynikających z ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci, ustawy o świadczeniach rodzinnych, z ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów, z ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” w zakresie przyznania jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka oraz rządowego programu „Dobry Start” w celu weryfikacji prawidłowości ich realizacji. Opracowuje dokumentację pokontrolną w celu przedstawienia ustalonego stanu faktycznego i oceny kontrolowanej działalności oraz przygotowuje zalecenia pokontrolne
- Sporządza i analizuje sprawozdawczość resortową z zakresu świadczeń rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, zasiłków dla opiekuna oraz świadczeń wychowawczych, jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka z ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oraz rządowego programu „Dobry Start w celu dostarczenia rzetelnych danych. Współpracuje z jednostkami samorządu terytorialnego oraz jednostkami organizacyjnymi pomocy społecznej
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na skargi i wnioski oraz interpelacje posłów i senatorów dotyczących realizowanych zadań, Udziela informacji i wsparcia jednostkom realizującym zadania wynikające z ww. ustaw, przygotowuje interpretacje aktualnych aktów prawnych oraz propozycje wytycznych w zakresie realizowanych zadań kontrolnych
- Monitoruje, analizuje i ocenia sposób realizacji zaleceń pokontrolnych w kontrolowanych jednostkach w celu potwierdzenia ich wykonania i zapewnienia prawidłowych praktyk przy realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
- Przygotowuje korespondencję, raporty i sprawozdania związane z wykonywanymi czynnościami służbowym i w celu dostarczenia informacji o stanie realizacji zadań na terenie województwa
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- BARDZO DOBRA ZNAJOMOŚĆ PRZEPISÓW: ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom, uprawnionym do alimentów, ustawy o ustaleniu i wypłacie zasiłków dla opiekunów, ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci; ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” w zakresie przyznania jednorazowego świadczenia z tytułu urodzenia dziecka, rządowego programu „Dobry Start”, ustawy o finansach publicznych, a także innych regulacji z zakresu zabezpieczenia społecznego.
- znajomość kpa, ustawy o służbie cywilnej i struktur administracji publicznej
- umiejętność obsługi komputera znajomość pakietu MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- studia podyplomowe w zakresie polityki społecznej
- prawo jazdy kategorii B i gotowość do prowadzenia samochodu
- umiejętność pracy w zespole, komunikatywność
- odporność na stres, umiejętność pracy pod presją czasu
- umiejętność analitycznego myślenia
- obiektywizm
- umiejętność rozwiązywania problemów, samodzielność