Archiwum Państwowe w Zielonej Górze
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Kierownik oddziału
Miejsce pracy: Zielona Góra
Ogłoszenie o naborze Nr 73421
Warunki pracy
Urząd jest dostosowany do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami. Istnieje możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością. Brak barier architektonicznych, odpowiednio dostosowane tolaety, ciągi komunikacyjne przystosowane do szczególnych potrzeb osób z niepełnosprawnością. Stanowisko pracy zlokalizowane na I piętrze budynku.
Zakres zadań
- Kierowanie pracą oraz nadzorowanie całokształtu działalności Oddziału w celu zapewnienia realizacji zadań w zakresie dotyczącym Oddziału, m.in. opracowywanie planów i sprawozdań z działalności komórki organizacyjnej, oraz ustalanie planów działań pracowników, przydzielanie zadań. Występowanie z wnioskami w sprawach zatrudnienia, zwalniania, awansowania, nagradzania i karania, podnoszenia kwalifikacji. Dokonywanie oceny podległych pracowników . Przygotowywanie opinii, wniosków i informacji oraz gromadzenie materiałów w sprawach należących do kompetencji Oddziału. Inicjowanie przedsięwzięć w zakresie usprawnienia organizacji i funkcjonowania Oddziału.
- W razie potrzeby prowadzi sprawy, w tym projekty z zakresu udostępniania i udzielania i informacji o zasobie, inicjuje i współdziała z innymi pracownikami w sprawach popularyzacji Archiwum i jego zasobu, inicjuje działania w zakresie wystaw i pokazów materiałów archiwalnych, udostępniania zasobu, służy pomocą pracownikom w udostępniu zasobu, prowadzeniu kwerend, przeprowadza kwerendy o większym stopniu trudności, współpracuje ze środkami masowego przekazu.
- Prowadzenie baz danych w zakresie księgi nabytków i ubytków, oraz przesunięć między zespołowych, prowadzenie zbioru inwentarzy skarbowych, udział w weryfikacji środków ewidencyjnych pod względem ich poprawności formalnej i wzajemnej spójności. Nadzoruje obsługę biblioteki, w tym prowadzi ewidencje biblioteki.
- Prowadzi i inicjuje działalność naukową ( w tym uczestnicy w projektach), w zakresie archiwistyki i nauk pokrewnych oraz historii, zwłaszcza historii regionalnej, poprzez m.in. organizowanie konferencji naukowych, sympozjów i zebrań, pisanie referatów i opracowanie publikacji
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 5 lat w obszarze archiwalnym
lub
co najmniej 1 rok w zarządzaniu zespołem
- Znajomość języka niemieckiego - umiejętność czytania i rozumienia
- Umiejętność kierowania zespołem, w tym: rozwiązywania konfliktów w zespole, motywowania pracowników
- Umiejętność analizy i oceny pracowników podległych
- Obsługa komputera, urządzeń i programów biurowych
- Komunikatywość, asertywność, umiejetność przekonywania i konsultacji kwestii drażliwych
- Umiejętność oceny wartości dokumentacji
- Umiejętność odczytywania pisma neogotyckiego
- Wiedza z zakresu historii regionalnej i historii Polski zwłaszcza z zakresu administracji rządowej, samorządowej, instytucji i organizacji społecznych, oraz przedsiębiorstw.
- Umiejetność interpretacji aktów normatywnych w zakresie działalności Oddziału
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- obsługa wewnętrznych baz danych