Izba Administracji Skarbowej w Lublinie
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Izby Administracji Skarbowej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Młodszy kontroler skarbowy
Miejsce pracy: Lublin
Ogłoszenie o naborze Nr 58639
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPraca administracyjno – biurowa z przewagą wysiłku umysłowego. Praca wymaga sprawności obu rąk. Podstawowe wyposażenie stanowiska to zestaw komputerowy z oprogramowaniem. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej. Obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Charakter pracy wymaga dobrej organizacji pracy, terminowości i obowiązkowości.
Miejsce i otoczenie organizacyjno - techniczne stanowiska pracy:
Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Drugiego Urzędu Skarbowego w Lublinie znajduje się na ul. T. Szeligowskiego 24 w Lublinie i jest budynkiem wielokondygnacyjnym wyposażonym w windę. Wejście główne przystosowane jest do potrzeb osób niepełnosprawnych. Windy wyposażone są w przyciski sterujące windą umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informującej o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. W budynku funkcjonują toalety (jedna na każde piętro) przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na parkingu znajdują się odpowiednio oznakowane miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- Prowadzenie postępowań podatkowych w celu ustalenia podstawy opodatkowania podatkiem od czynności cywilnoprawnych oraz udzielanie zwolnień z podatku.
- Weryfikacja informacji podatkowych przekazywanych przez notariuszy, sądy i inne organy, składane przez podatników, w celu przyjęcia prawidłowej podstawy opodatkowania w podatku od czynności cywilnoprawnych oraz udzielanie zwolnień od podatku.
- Wprowadzanie informacji podatkowych, decyzji i deklaracji do systemów informatycznych urzędu, w celu prowadzenia prawidłowej bazy ewidencyjnej urzędu.
- Udzielanie informacji podatnikom.
- Przygotowywanie korespondencji do wysyłki pocztowej, przygotowywanie spraw celem przekazania ich do archiwum urzędowego.
- Przygotowywanie danych i sporządzanie projektów zaświadczeń wydawanych dla podatników.
- Zbieranie danych do sprawozdań dotyczących zakresu działania.
- Przekazywanie do komórki analiz i planowania wszystkich informacji dotyczących wystąpienia transakcji o znacznej wartości, pozyskanych w ramach prowadzonych czynności.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- znajomość ustawy o podatku od czynności cywilnoprawnych oraz Ordynacji podatkowej,
- umiejętność stosowania prawa w praktyce,
- samodzielność, umiejętność pracy w zespole, odporność na stres, asertywność,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- obsługa komputera