Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Praca na stanowisku związana jest z nietypowymi godzinami pracy (w tym dyżurami), częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz, stresem i presją czasu.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
https://www.gov.pl/web/premier/deklaracja-dostepnosc
Zakres zadań
- Kieruje, nadzoruje prace Wydziału. Rozdziela zadania na pracowników, na poszczególne stanowiska pracy, monitoruje terminy realizacji zadań pracowników, tj. planuje, organizuje i kontroluje pracę całego Wydziału.
- Koordynuje i na bieżąco nadzoruje prawidłowe przygotowanie wkładu do projektu planu finansowego w zakresie wynagrodzeń osobowych w ramach wyznaczonego limitu finansowego przez dysponenta części 16 i 23, dokonuje analiz i oceny wykonania planu finansowego KPRM w zakresie wynagrodzeń osobowych, w tym planu po zmianach, a także sporządza wnioski o dokonanie zmian w planie finansowym KPRM ww. zakresie.
- Nadzoruje, koordynuje i współuczestniczy na bieżąco w sporządzaniu list płac z tytułu wynagrodzenia za pracę, nagród, premii, dodatkowego wynagrodzenia rocznego, ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, odpraw, świadczeń z ubezpieczenia społecznego pracowników, umów cywilnoprawnych oraz udziału w pracach komisji i zespołów oraz w naliczaniu składek z tytułu ubezpieczeń społecznych, ubezpieczenia zdrowotnego i Funduszu Pracy, PPK, w naliczaniu i pobieraniu zaliczek na podatek dochodowy z tytułu umów o pracę, umów zlecenia, umów o dzieło, nagród, świadczeń i wydatków osobowych niezaliczanych do wynagrodzeń oraz pozostałych wydatków na rzecz osób fizycznych.
- Koordynuje, nadzoruje sporządzanie sprawozdań w zakresie zatrudnienia i wynagrodzenia, deklaracji i rozliczeń z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych oraz prowadzi niezbędną dokumentację do celów podatkowych, zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych, a także sporządzaniem deklaracji PFRON i realizacji spraw z zakresu zadań realizowanych na rzecz Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych.
- Nadzoruje, koordynuje i współuczestniczy w sporządzaniu i realizacji przelewów na konta osobiste z tytułu wynagrodzeń, umów cywilnoprawnych, komisji, rad oraz zobowiązań wobec ZUS, US, PFRON, PPK, oraz innych potrąceń w systemie bankowości elektronicznej NBE.
- Koordynuje i współuczestniczy w uzgodnieniach za okresy miesięczne osobowego funduszu wynagrodzeń w podziale na obowiązujące paragrafy, sporządza analizy i zestawienia w tym zakresie oraz koordynuje i nadzoruje rozliczenie rezerw celowych dotyczących wynagrodzeń osobowych, zgłasza konieczność zabezpieczenia środków finansowych w zakresie osobowego i bezosobowego funduszu płac.
- Zawiadamia organy emerytalno-rentowe o wysokości wynagrodzenia wypłaconego emerytom i rencistom zatrudnionym w KPRM oraz sporządza zaświadczenia o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, w tym zaświadczenia wystawiane na druku Rp-7.
- Koordynuje i nadzoruje uwagi wnoszone do projektów aktów prawnych przesyłanych do konsultacji, udziela informacji z zakresu wynagrodzeń na potrzeby informacji publicznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 4 lat w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze wydatkowania
środków publicznych i płac
- Powyżej 4 lat doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze wydatkowania środków publicznych i płac
- Przeszkolenie w zakresie obsługi płacowej
- Znajomość przepisów prawa z zakresu: 1. wynagrodzeń różnych grup tj.: osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe, członków korpusu służby cywilnej, pracowników urzędów państwowych zatrudnionych w gabinetach politycznych oraz doradców, pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagrodzeń, żołnierzy i funkcjonariuszy, 2. ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych, podatku dochodowego od osób fizycznych, 3. sprawozdawczości budżetowej i GUS, 4. rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, 5. dotyczące komisji, rad i zespołów obsługiwanych przez KPRM oraz umów cywilno-prawnych
- Znajomość organizacji i funkcjonowania administracji publicznej
- Posiadanie umiejętności z zakresu obsługi programów specjalistycznych płacowo-kadrowych, obsługi komputera i aplikacji biurowych (MsOffice: Word, Excel, Outlook oraz Internet)
- Posiadanie kompetencji miękkich: zarządzanie ludźmi, podejmowanie decyzji i odpowiedzialność, organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja w tym asertywność, radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w kierowaniu zespołem
- Przeszkolenie z zakresie finansów publicznych
- Kompetencje miękkie: myślenie analityczne, rzetelność, negocjowanie