Okręgowy Urząd Górniczy w Gliwicach
Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
1. Charakter stanowiska związany z przeprowadzaniem kontroli w zakładach górniczych na powierzchni:
• wysiłek fizyczny, praca w terenie, praca w szczególnie trudnych warunkach środowiskowych, nietypowe godziny pracy (w tym dyżury),
• zagrożenie naciskami grup przestępczych zagrożenie korupcją, permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.
2. Sposób wykonywania zadań:
• dojazd do zakładów górniczych oddalonych do 200 km,
• poruszanie się po obiektach zakładów górniczych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
• budynek, w którym znajdują się pomieszczenia Urzędu zlokalizowane na parterze oraz I piętrze, nie jest dostosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich (brak podjazdów, wind, toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych),
• rejony objęte kontrolą nie są dostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych ruchowo.
Zakres zadań
- Przeprowadza kontrole w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, w tym dokonuje analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki oraz wydaje decyzje z upoważnienia dyrektora w powyższym zakresie, w celu sprawdzenia zgodności prowadzenia ruchu zakładu górniczego z wymaganą dokumentacją i przepisami.
- Współdziała z innymi organami administracji państwowej i samorządowej w zakresie ochrony środowiska, gospodarki wodno - ściekowej, gospodarki odpadami wydobywczymi oraz rekultywacji gruntów i zagospodarowania terenów po działalności górniczej, w celu przygotowania stanowiska dyrektora Urzędu w tym zakresie.
- Analizuje plany ruchu, dodatki do tych planów, miejscowe plany zagospodarowania przestrzennego dla terenów górniczych i dokumentacje techniczne w celu przygotowania projektów decyzji względnie stanowiska dyrektora Urzędu w powyższym zakresie.
- Przeprowadza postępowanie wyjaśniające w przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora Urzędu w powyższym zakresie.
- Przygotowuje dane i materiały dotyczące udzielania informacji o środowisku i jego ochronie w celu realizacji zadań organu nadzoru górniczego w tym zakresie.
- Opracowuje, w rocznym horyzoncie czasowym, projekty planów pracy, sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki, odpowiednią ewidencję oraz przygotowuje sprawozdania i informacje na temat podstawowej działalności urzędu, w zakresie wynikającym z posiadanej specjalności technicznej, celem właściwego dokumentowania pracy Urzędu.
- Przeprowadza oględziny miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz dokonuje analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości wraz z przygotowaniem stosownych orzeczeń i projektów decyzji w tym zakresie.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o profilu ochrona środowiska lub inżynieria środowiska lub górnictwo lub geologia lub geofizyka lub leśnictwo lub ogrodnictwo lub biologia lub chemia,
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego powyżej 5 lat pracy w ruchu zakładu górniczego jako osoba dozoru w specjalności ochrona środowiska lub w podmiotach wykonujących działalność regulowaną ustawą Prawo geologiczne i górnicze w specjalności ochrona środowiska lub w urzędach organów administracji publicznej w specjalności ochrona środowiska,
- stwierdzone kwalifikacje osoby wyższego dozoru ruchu zakładu górniczego w specjalności ochrona środowiska,
- znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa,
- znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów,
- znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi, Prawa ochrony środowiska i przepisów ochrony środowiska w zakresie zadań realizowanych przez Urząd,
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw: o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych, o systemie oceny zgodności,
- umiejętność obsługi komputera,
- skuteczna komunikacja, asertywność, samodzielność i inicjatywa.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe