Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Radca prawny

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1683 dni temu
Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Radca prawny
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 53773

Warunki pracy

Budynek przy ul. Rakowieckiej:
Wejście do budynku wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Dostęp do budynku, szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. Wewnątrz budynku brak windy.

WARUNKI DOTYCZĄCE CHARAKTERU PRACY NA STANOWISKU I SPOSOBU WYKONYWANIA ZADAŃ
Ryzyko korupcyjne, kontakty z klientami zewnętrznymi, krajowe wyjazdy służbowe, reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Zakres zadań

  • Reprezentowanie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu nabywania nieruchomości przez cudzoziemców, wydawanych koncesji, prowadzonego rejestru działalności regulowanej oraz uprzywilejowania pojazdów w ruchu drogowym i sprawowanego nadzoru nad fundacjami.
  • Opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów postanowień, decyzji administracyjnych i zaświadczeń w sprawach pozostających we właściwości Departamentu.
  • Sporządzanie opinii prawnych, odpowiedzi na zapytania wpływające do Departamentu oraz udzielanie porad, konsultacji w sprawach pozostających we właściwości Departamentu.
  • Prowadzenie postępowań egzekucyjnych dotyczących należności wynikających ze spraw pozostających we właściwości Departamentu.
  • Opiniowanie projektów aktów normatywnych zewnętrznych i wewnętrznych, także udział w przygotowywaniu tych projektów oraz umów międzynarodowych dotyczących zakresu działania Departamentu.
  • Prowadzanie szkoleń pracowników w przypadku zmiany przepisów prawnych dotyczących działalności Departamentu.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe prawo
doświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
  • Posiadanie uprawnień radcy prawnego
  • Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w obszarze pomocy prawnej na rzecz organów administracji rządowej
  • Znajomość przepisów z zakresu prawa, w szczególności dotyczących postępowania administracyjnego, postępowania cywilnego, prawa cywilnego, prawa gospodarczego, prawa fundacji i stowarzyszeń, znajomość zakresu zadań Departamentu
  • Znajomość techniki legislacyjnej
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego
  • Kreatywność, umiejętność negocjowania, umiejętność myślenia analitycznego
  • Umiejętność planowania strategicznego, umiejętność wystąpień publicznych
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą poufne
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Wykształcenie studia podyplomowe: prawo wspólnotowe
  • Posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą tajne
  • Znajomość aktów prawnych dotyczących zakresu działania Departamentu