Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Referendarz
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 52780
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); permanentna obsługa klientów zewnętrznych (spoza administracji, np. obywatele, przedsiębiorstwa) lub przeprowadzanie kontroli w innych urzędach.Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim.
W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Zakres zadań
- Opracowywanie informacji o sytuacji finansowej jednostek samorządu terytorialnego na podstawie sprawozdań budżetowych i wieloletnich prognoz finansowych.
- Gromadzenie danych statystycznych odzwierciedlających realizację zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego w celu ich dalszej analizy.
- Udział przy sporządzaniu zbiorczej informacji o wykonaniu budżetów jednostek samorządu terytorialnego, stanowiącej część rocznego sprawozdania z wykonania budżetu państwa.
- Monitorowanie skutków finansowych projektów aktów prawnych mających wpływ na budżety jednostek samorządu terytorialnego.
- Współpraca z Głównym Urzędem Statystycznym w zakresie metodologii sprawozdawczości budżetowej jednostek samorządu terytorialnego na potrzeby Eurostat-u.
- Analizowanie danych statystycznych odzwierciedlających realizacje zadań publicznych przez jednostki samorządu terytorialnego.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe magisterskiedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Znajomość języka angielskiego na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi dotyczących realizowanych zadań
- Znajomość programów pakietu MS Office: Excel, Word, PowerPoint, Access
- Znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych i rozporządzenia w sprawie sprawozdawczości budżetowej w zakresie jednostek samorządu terytorialnego
- Umiejętność współpracy w zespole
- Umiejętność analizowania informacji
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe