Praca.pl Praca
Specjalista ds. Kontroli Jakości

Praca Specjalista ds. Kontroli Jakości najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Specjalista ds. Kontroli Jakości

Szukasz nowych możliwości kariery w 2023 czy 2024 roku? Znalezienie nowego miejsca pracy nie musi być trudne. Na Praca.pl codziennie dodajemy nowe oferty pracy na stanowiska specjalistów w sektorze produkcyjnym. Atrakcyjne posady, na jakie możesz aplikować, są np. kontroler jakości ds. wyrobów, kontroler jakości procesów, specjalista ds. kontroli magazynu, starszy specjalista ds. kontroli jakości i szkoleń czy inspektor ds. jakości pod kątem zgodności z przepisami. Praca w kontroli jakości przeznaczona jest zwykle dla techników i inżynierów posiadających wykształcenie zbieżne z dziedziną działalności danej firmy. Dużym atutem jest doświadczenie na podobnym stanowisku, niemniej nowicjusze także bez trudu znajdą pracę, poszukiwani są też chociażby technicy ds. jakości, laboranci do wykonywania pomiarów i raportowania. 

Opis stanowiska specjalisty ds. kontroli jakości

Specjalista ds. kontroli jakości, jak sama nazwa wskazuje, to pracownik odpowiedzialny za kontrolę jakości produktów w procesie produkcyjnym, a także w usługach np. kontrolę towarów dostarczanych przez dostawców. Głównym zadaniem osoby na tym stanowisku jest zapewnienie odpowiedniej jakości danej klasy dóbr wykorzystywanych czy wyrabianych przez przedsiębiorstwo. W zakresie obowiązków kontrola jakości obejmująca m.in prowadzenie dokumentacji związanej z procesem kontroli, zlecanie lub samodzielne przeprowadzanie badań, nadzór nad procesami wytwarzania, szukanie nowych rozwiązań technologicznych podnoszących jakość dóbr, a niekiedy także kontakt z klientem będącym odbiorcą dóbr.

Jak zostać specjalistą ds. kontroli jakości?

Żeby zacząć pracę jako specjalista ds. kontroli jakości, konieczne jest wykształcenie wyższe, często z zakresu technologii produkcji, biotechnologii, chemii itp. Do kluczowych kompetencji należy wykonywanie badań laboratoryjnych bądź ich kontrolowanie, umiejętność prowadzenie dokumentacji technicznej i jej odczytywanie, znajomość procesów produkcji i danej branży. 

Inżynier ds. zapewnienia jakości – wykształcenie

Inżynier ds. zapewnienia jakości, inaczej nazywany supplier quality engineer, to osoba mająca nadzór nad procesem wytwarzania produktu, w celu zapewnienia jego jak najwyższej jakości i zgodności z projektem. Podstawowym wymaganiem na to stanowisko jest wykształcenie wyższe kierunkowe np. w obszarze inżynierii lub nauk stosowanych. Nierzadko dodatkowy atut stanowi biegła znajomość języka obcego w zakresie terminologii technicznej.

Kontroler jakości – predyspozycje zawodowe

Praca na tym stanowisku wymaga posiadania szeregu szczególnych predyspozycji i umiejętności. Kontroler jakości powinien wykazywać się precyzją w działaniu i być uważny na detale. Musi także umieć pracować pod presją czasu, podejmować szybkie decyzje i posiadać zdolność do efektywnego multitaskingu. Pracodawcy szukają osób umiejących pracować w zespole, komunikatywnych, ale też skoncentrowanych na pracy, kreatywnych i wykazujących się wysokim profesjonalizmem.

Jak wygląda praca specjalistki ds. kontroli jakości?

Specjalistka ds. kontroli jakości ma za zadanie przeprowadzanie różnego rodzaju czynności związanych z audytem jakości. Na co dzień uczestniczy w procesie kontroli jakości i współpracuje z zespołem np. produkcyjnym i projektowym w celu ciągłego doskonalenia produktów. Udział w procesie produkcyjnym specjalistki do spraw jakości jest znaczący, a swoje obowiązki wykonuje zarówno w laboratorium, przy komputerze, jak i na hali produkcyjnej, gdzie np. pobiera próbki materiału do badania czy nadzoruje procesy.

Specjalisty do spraw kontroli jakości – zakres obowiązków

Głównym zadaniem osoby zatrudnionej do pracy na stanowisku specjalisty ds. jakości jest nadzór nad procesem produkcyjnym zgodnym ze specyfikacją wyrobów, a także różnego rodzaju normami, wykonywanie badań, przygotowywanie analiz i bieżąca kontrola jakości produkowanych towarów czy półproduktów. Osoba zatrudniona na tym stanowisku sporządza dokumenty i prowadzi aktualizację dokumentacji, ma za zadanie monitorowanie procesów, raportowanie wyników różnym stronom zaangażowanym w wytwarzanie danego towaru, musi rozwiązywać bieżące problemy i czuwać nad systemem pomiarowym. Swoje decyzje podejmuje na podstawie wyników badań laboratoryjnych, dokumentacji jakościowej oraz systemów zarządzania jakością.

Kontroler jakości wyrobów w firmie produkcyjnej

Zatrudniony w firmie produkcyjnej kontroler jakości odpowiedzialny jest przede wszystkim za stałe sprawdzanie jakości wyrobów na wszystkich etapach produkcji. Zakres jego zainteresowania jest bardzo szeroki, od inspekcji surowców dostarczanych przez dostawcę do ostatecznej kontroli gotowego produktu. Co więcej, kontroler jakości wyrobów powinien nieustannie mieć na uwadze zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz inne przepisy prawne mające znaczenie dla procesu technologicznego w produkcji danego wyrobu.

Starszy specjalista ds. jakości z językiem angielskim

Starszy specjalista ds. jakości z językiem angielskim to wyższe stanowisko, na którym wymagana jest znajomość języka angielskiego na poziomie biznesowym. Specjalista ten musi oczywiście posiadać także zaawansowane umiejętności w obszarze zarządzania jakością. Na co dzień np. zleca wykonywanie badań jakościowych, nadzoruje audyty i szuka nowych rozwiązań technologicznych w celu poprawienia jakości produktów. Często praca na takim stanowisku jest dostępna w międzynarodowych korporacjach, które pracują z dostawcami z całego świata.

Technik jakości laboratorium

Technik jakości w laboratorium to osoba o wykształceniu średnim technicznym. Pracownik jest odpowiedzialny za wykonanie wielu różnych testów w celu określenia jakości produktu. Praca na tym stanowisku wymaga znajomości procedur laboratoryjnych, dużej precyzji w działaniu oraz umiejętności analizowania danych.

Ile zarabia specjalista ds. kontroli jakości?

Zarobki pracownika kontroli jakości rosną wraz z rozwojem zawodowym i zajmowanymi coraz wyższymi stanowiskami. Mediana pensji juniora, zgodnie z Ogólnopolskim Badaniem Wynagrodzeń, to 4750 zł brutto miesięcznie. W przypadku samodzielnego specjalisty ds. kontroli jakości mediana płacy wynosi 5530 zł brutto na miesiąc, zaś u starszego specjalisty jest to 5890 zł brutto miesięcznie.

Praca w dziale jakości produktów – warunki zatrudnienia

Praca w dziale jakości produktów daje możliwość pracy na różnych umowach, takich jak umowa o pracę, umowa zlecenie czy umowa o dzieło, zależnie od potrzeb firmy i preferencji kandydata. Często stosowana jest też umowa b2b. Zazwyczaj jest to praca stacjonarna o zmiennych lokalizacjach, np. częściowo w laboratorium, częściowo w firmie produkcyjnej.

Stanowisko specjalista ds. kontroli jakości – perspektywy zawodowe

Specjalista ds. kontroli jakości może liczyć na szerokie perspektywy rozwoju zawodowego. Dzięki doświadczeniu i umiejętnościom nabywanym w trakcie pracy zawodowej, może podnosić kwalifikacji i finalnie awansować na stanowiska managerskie np. kierownika działu jakości.

Sprawdź aktualne oferty pracy dla specjalisty ds. kontroli jakości

W serwisie Praca.pl znajdziesz atrakcyjne oferty pracy dla specjalistów ds. kontroli jakości. Nasz portal udostępnia ogłoszenia zarówno od firm produkcyjnych, jak i usługowych z całej Polski. Ustaw Job Alert dla tego zawodu i regularnie wysyłaj zgłoszenia do pracodawców. Atrakcyjne oferty czekają!

Praca specjalista ds. kontroli jakości – najczęściej zadawane pytania:

  • Czym konkretnie zajmuje się specjalista ds. kontroli jakości?

Specjalista ds. kontroli jakości monitoruje procesy produkcyjne, sprawdza jakość produktów na różnych etapach realizacji, np. od momentu przyjęcia surowców po finalny produkt, i wdraża poprawki, by zapewnić wysoką jakość produktu. Oprócz tego zajmuje się implementacją standardów jakościowych i systemów zarządzania jakością w przedsiębiorstwie.

  • Jakie kwalifikacje są potrzebne do pracy na stanowisku specjalisty ds. kontroli jakości?

Do pracy na tym stanowisku często wymagane jest wykształcenie techniczne oraz doświadczenie w pracy w dziale kontroli jakości. Niezbędne są również  umiejętności analityczne, znajomość standardów jakości ISO, umiejętność korzystania z narzędzi kontroli jakości, takich jak FMEA, a także biegłość w obszarze wykorzystywania programów komputerowych do zarządzania jakością.