Praca Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży najnowsze oferty pracy

Brak ofert

Nie znaleźliśmy ofert pracy spełniających wybrane kryteria.

Sprawdź, czy nie ma literówek we wpisanych frazach lub spróbuj bardziej ogólnego zapytania.

Praca Specjalista ds. Wsparcia Sprzedaży

Specjalista do spraw wsparcia sprzedaży (sales specialist) ma za zadanie optymalizację procesu sprzedaży oraz zwiększenie efektywności działań handlowych. Pracownik zajmuje się między innymi przygotowywaniem analiz rynku i grup docelowych, tworzeniem ofert handlowych oraz materiałów promocyjnych, wyszukiwaniem nowych możliwości marketingowych, budowaniem strategii sprzedażowej. Czasami zadaniem specjalisty czy specjalistki ds. wsparcia sprzedaży jest też opracowanie dokumentacji technicznej dotyczącej sprzedawanych produktów. W zależności od charakteru stanowiska, specjaliści ds. sprzedaży mogą odgrywać także bardziej aktywną rolę w obsłudze klienta. Wówczas są odpowiedzialni za bieżącą komunikację z klientami, zarówno w formie mailowej, jak i telefonicznej, nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych oraz utrzymanie pozytywnych relacji z obecnymi klientami. Specjaliści ds. wsparcia sprzedaży ściśle współpracują z innymi pracownikami działu handlowego np. przedstawicielami handlowymi, menedżerami, konsultantami czy pracownikami pozakupowej opieki nad klientem. Koordynują swoje działania także z działem marketingu czy działem dystrybucji. Na naszym portalu znajdziesz atrakcyjne oferty pracy na takie stanowiska jak specjalista ds. sprzedaży, przedstawicielka handlowa, konsultantka ds. kluczowych klientów i inne. Zaaplikuj od razu oraz regularnie sprawdzaj ogłoszenia! Nie masz pewności, czy to praca dla Ciebie? Zapoznaj się z pełnym opisem stanowiska.

Specjalista ds. wsparcia sprzedaży – co robi?

Specjalista ds. wsparcia sprzedaży w swojej codziennej pracy zajmuje się wsparciem działań handlowców oraz optymalizacją procesów sprzedażowych w przedsiębiorstwie. Co to oznacza? Do obowiązków takiej osoby zazwyczaj należy m.in.:

  • przygotowywanie ofert handlowych,
  • analiza rynku, w tym działań konkurencji, grupy docelowej itp., 
  • tworzenie planów sprzedażowych, 
  • tworzenie materiałów marketingowych, technicznych i innych,
  • wsparcie handlowców w realizacji planów sprzedażowych, 
  • pozyskiwanie nowych klientów,
  • szukanie potencjalnych sposobów na optymalizację sprzedaży,
  • dbanie o przepływ informacji między działem sprzedaży a innymi działami w firmie.

Jak zostać specjalistą wsparcia sprzedaży?

Wielu pracodawców najchętniej przyjmuje na to stanowisko bądź osoby z bogatym doświadczeniem w sprzedaży, bądź kandydatów z wykształceniem wyższym z zarządzania, marketingu, ekonomii. W czasie rekrutacji warto pochwalić się kompetencjami takimi jak znajomość technik sprzedażowych, umiejętności negocjacyjne, znajomość języków obcych, kompetencje cyfrowe i znajomość obsługi programów specjalistycznych do analizy danych rynkowych i marketingowych.

Stanowisko specjalisty w zespole sprzedaży – predyspozycje zawodowe

Najlepiej, by kandydat/ka na stanowisko specjalisty wsparcia sprzedaży była osobą potrafiącą pracować w grupie, o rozwiniętych umiejętnościach komunikacyjnych. Niezwykle przydatne będą też umiejętności analityczne i numeryczne, dociekliwość, dokładność, wyobraźnia. Kompetencje te pozwalają na rzetelną ocenę sytuacji rynkowej i znajdowanie kreatywnych rozwiązań poprawiających wyniki sprzedażowe i umożliwiających dotarcie do nowych grup docelowych czy na nowe rynki. W pracy sprawdzą się osoby zmotywowane, odporne na stres i lubiące pracę zarówno z ludźmi, jak i z danymi oraz dokumentami.

Ile zarabia specjalista ds. wsparcia sprzedaży?

Pracownicy działów handlowych, w tym wsparcia sprzedaży, często pracują w systemach prowizyjnych i premiowych, gdzie wysokość wypłaty jest uzależniona od realizacji celów handlowych. Ogólnie rzecz ujmując, płaca specjalisty do spraw wsparcia sprzedaży jest ściśle związana z jego umiejętnościami, ale i stażem pracy. Jak podaje serwis wynagrodzenia.pl (Ogólnopolskie Badanie Wynagrodzeń):

  • młodszy specjalista zarabia najczęściej od około 4,5 tys. do 6,1 tys. zł brutto miesięcznie, 
  • specjalista średniego szczebla zarabia od 4,9 tys. zł do 7,5 tys. zł brutto miesięcznie, 
  • starszy specjalista osiąga najczęściej pensję w wysokości od około 6 tys. zł do 9,7 tys. zł brutto miesięcznie.

Warto dodać, że wiele osób może liczyć także na benefity np. prywatne ubezpieczenie zdrowotne i możliwość pracy zdalnej lub pracy hybrydowej.

Najnowsze oferty pracy dla specjalisty ds. wsparcia sprzedaży i obsługi klienta

Znajdź pracę jako młodszy specjalista ds. wsparcia sprzedaży, inżynier sprzedaży ds. IT, starszy specjalista ds. wsparcia sprzedaży albo menedżerka zespołu przedstawicieli. Wiele ciekawych ofert czeka na Ciebie na portalu Praca.pl. Przeglądaj ogłoszenia regionalne lub dotyczące pracy zdalnej, aplikuj i zacznij nową, ciekawą karierę już dziś!

Praca specjalista ds. wsparcia sprzedaży – najczęściej zadawane pytania:

  • Czym zwykle zajmuje się specjalista ds. wsparcia sprzedaży?

Specjalista ds. wsparcia sprzedaży może mieć różnorodny zakres obowiązków. Zazwyczaj jednak jest odpowiedzialny za przygotowywanie ofert handlowych, opracowywanie dokumentacji technicznej i marketingowej, dokonywanie analizy finansowej / rynkowej. Specjalista ten ściśle współpracuje z zespołem sprzedażowym, a niekiedy także pełni funkcję konsultanta, oferując wsparcie merytoryczne i doradzając klientom.

  • Jakie musisz mieć kwalifikacje i umiejętności, by zostać specjalistą ds. wsparcia sprzedaży?

Pracodawcy często wymagają wykształcenia wyższego związanego z zarządzaniem, marketingiem, inżynierią sprzedaży lub dziedziną adekwatną do specyfiki branży, w jakiej działa dana firma. Istotne jest też doświadczenia w pracy na podobnym stanowisku. Kandydaci powinni cechować się bardzo dobrze rozwiniętymi zdolnościami analitycznymi, umiejętnością czytania sprawozdań finansowych i dokonywania samodzielnej analizy danych rynkowych, a także planowania i organizacji pracy. W pracy w dziale handlowym znaczenie mają także kompetencje interpersonalne, takie jak komunikatywność i zdolność do budowania relacji biznesowych Bardzo ważna jest zarazem znajomość narzędzi biurowych, systemów CRM oraz szeroko pojęte kompetencje cyfrowe, związane chociażby z analizą danych. Czasami wymogiem bywa także znajomość języków obcych.