Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 25454
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku brak jest łazienki dostosowanej dla osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- opracowywanie, w zakresie właściwości Wydziału, projektów stanowisk i opinii do projektów aktów prawnych i projektów innych dokumentów rządowych, przedkładanych w ramach uzgodnień wewnętrznych i konsultacji międzyresortowych,
- udział w przygotowywaniu nowych rozwiązań prawnych z zakresu wydatkowania kwot środków (limitów) Funduszu Pracy na zadania ustawowe, planowane do wdrożenia, oraz dokonywanie okresowej oceny funkcjonujących rozwiązań z uwzględnieniem danych liczbowych opracowanych przez Wydział ds. Gospodarowania Środkami Funduszu Pracy,
- udział w opracowywaniu wyjaśnień, zaleceń i wytycznych w zakresie dotyczącym gospodarowania kwotami (limitami) środków FP,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją umów zawartych przez MRPiPS, w zakresie właściwości Wydziału,
- uczestnictwo w prowadzeniu spraw związanych z ustaleniem podstaw prawnych do prefinansowania z FP projektów systemowych urzędów pracy współfinansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz z projektowaniem podstaw prawnych do dysponowania przez MRPiPS oraz samorządy województw i powiatów kwotami (limitami) środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego w ramach FP,
- przygotowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje i zapytania parlamentarzystów oraz naczelnych i centralnych organów administracji państwowej, a także innych instytucji i organizacji oraz projektów odpowiedzi na skargi i listy od obywateli w zakresie właściwości Wydziału,
- opracowywanie obwieszczeń w sprawie wysokości zasiłku dla bezrobotnych oraz obwieszczeń w sprawie wysokości kwot premii i kosztów przejazdu finansowanych z FP w ramach bonu stażowego,
- udział w opracowaniu analiz dotyczących przepisów prawa regulujących finansowanie zadań z FP.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub administracjadoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok doświadczenia zawodowego na stanowisku związanym z analizą aktów prawnych lub obsługą prawną
- Znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych
- Znajomość ustawy o finansach publicznych
- Znajomość przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego
- Komunikatywność
- Znajomość zasad techniki prawodawczej
- Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
- Umiejętność współpracy
- Umiejętność obsługi komputera: MS Office
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe