Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Olsztynie
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Olsztyn
Ogłoszenie o naborze Nr 30459
Warunki pracy
• Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańpraca administracyjno-biurowa w siedzibie Urzędu,
• kontakt z klientem zewnętrznym,
• narzędzia i materiały pracy - komputer, urządzenia biurowe, praca przy komputerze co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy (powyżej 4 godzin dziennie),
• praca jednozmianowa w godzinach 7:30-15:30.
Zakres zadań
- • prowadzenie akt osobowych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych w tym min: o gromadzenie i segregowanie dokumentów personalnych, wynikających z przebiegu stosunku służbowego, stosunku pracy wg wytycznych służbowych oraz Kodeksu Pracy, o analiza poprawności formalnej i zawartości merytorycznej sporządzanych zakresów obowiązków,
- • opracowywanie dokumentów wynikających z nawiązywania i rozwiązywania stosunku służbowego/pracy,
- • prowadzenie dokumentacji urlopowej funkcjonariuszy i pracowników cywilnych,
- • prowadzenie dokumentacji związanej z ewidencją czasu służby funkcjonariuszy i czasu pracy pracowników cywilnych,
- • prowadzenie spraw związanych z okresowym opiniowaniem służbowym strażaków i pracowników cywilnych,
- • kompletowanie sporządzonej dokumentacji emerytalno - rentowej strażaków i pracowników cywilnych i przekazywanie do ZUS i ZER MSWiA w Warszawie,
- • realizowanie zadań z obszaru profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych w zakresie skierowań i nadzoru nad terminowością realizacji badań wstępnych, okresowych, kontrolnych oraz komisji lekarskich,
- • prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta miejskiego i jego zastępcy,
- • ewidencjonowanie oraz przedłużanie dokumentów służbowych dla strażaków, • realizowanie zadań z zakresu planowania pracy KM PSP,
- • organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta miejskiego,
- • opracowywanie, opiniowanie projektów i rejestrowanie decyzji, rozkazów, zarządzeń i instrukcji komendanta miejskiego,
- • planowanie i organizowanie narad, odpraw służbowych z udziałem komendanta miejskiego,
- • organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej,
- • ewidencjonowanie pieczęci i stempli w KM PSP,
- • kontrola przestrzegania przepisów kancelaryjnych oraz zasad organizacji czasu pracy przez wydziały, sekcje i stanowiska komendy oraz podległych jej komórek organizacyjnych,
- • prowadzenie części polityki informacyjnej w zakresie bieżącym, uzgodnionym z oficerem prasowym komendanta miejskiego,
- • bieżące prowadzenie spraw zleconych przez komendanta związanych z funkcjonowaniem komendy, w szczególności tworzenie projektów pism, korespondencji i dokumentów, przepisywanie ich oraz zbieranie i gromadzenie informacji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- • komunikatywność;
- • umiejętność analitycznego myślenia;
- • biegła znajomość obsługi komputera;
- • znajomość przepisów w zakresie instrukcji kancelaryjnej (Zarządzenie nr 21 Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 25 stycznia 2013 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt dla PSP);
- • znajomość ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2016 r., poz. 603, ze zmianami) w szczególności w zakresie obowiązków i uprawnień wynikających ze stosunku służbowego;
- • znajomość zagadnień dotyczących czasu służby strażaków PSP;
- • umiejętność formułowania wypowiedzi na piśmie oraz tworzenia tekstów okolicznościowych;
- • umiejętność obsługi programów wspomagania pracy biurowej (pakiet Microsoft OFFICE);
- • pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych
- • niekaralność za przestępstwa: przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo karno-skarbowe.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- • doświadczenie zawodowe w jednostkach administracji publicznej;
- • udokumentowany staż pracy w dziale personalnym;
- • doświadczenie w prowadzeniu sekretariatu oraz organizacji konferencji i uroczystości okolicznościowych;
- • umiejętność analizy i syntezy informacji;
- • odporność na stres;
- • samodzielność i dyspozycyjność.