Warmińsko-Mazurski Oddział Straży Granicznej w Kętrzynie
Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Warmińsko-Mazurskiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Kętrzyn
Ogłoszenie o naborze Nr 45083
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa od poniedziałku do piątku w wymiarze 8 godzin na dobę i 40 godzin tygodniowo. Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pomieszczeniu administracyjnym na III piętrze budynku wielokondygnacyjnego kompleksu koszarowego komendy oddziału. Dojścia i dojazdy utwardzone, budynek posiada bariery architektoniczne (schody, brak wind) brak pomieszczeń higieniczno-sanitarnych przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Ze względu na rozmieszczenie wewnętrznych komórek zachodzi potrzeba pieszego przemieszczania się po terenie zewnętrznym oraz pomiędzy kondygnacjami budynku. Ryzyko zawodowe na poziomie akceptowalnym.Kilka razy w miesiącu występują kontakty zewnętrzne: telefoniczne lub osobiste z potencjalnymi usługobiorcami w celu prawidłowego przygotowania dokumentów do rozliczenia zadania (przygotowanie dokumentów księgowych, oświadczeń podwykonawców, polis ubezpieczeniowych, dokumentów potwierdzających ważność gwarancji należytego wykonania umowy) np.: w sposób narzucony przez darczyńców danego funduszu (w przypadku zadań realizowanych ze środków pozabudżetowych). Kontakt z wykonawcami robót budowlanych podczas końcowych odbiorców robót, odbiorów wad, odbiorów gwarancyjnych, przekazywania terenu budowy. Występują czynniki szczególnie utrudniające wykonywanie zadań np.: zagrożenie korupcją, które mogą wystąpić podczas realizacji procedury przetargowej bądź rozpoznawania rynku, w przypadku zamówień poniżej progu ustawowego oraz podczas np.: odbioru końcowego, odbioru wad, odbiorów gwarancyjnych. Występują też inne czynniki takie jak stres, presja czasu i duża odpowiedzialność spowodowane ilością oraz złożonością wykonywanych jednocześnie zadań, zmieniające się przepisy w kontekście konieczności zastosowania ich bez ugruntowanej praktyki, bieżących procedur, wyjaśnień lub wyroków sądu, konieczność wydatkowania środków finansowych
w określonym czasie.
Zakres zadań
- sporządzanie wniosków wraz z załącznikami o udzielenie zamówień publicznych poniżej i powyżej progu przewidzianego w ustawie Prawo Zamówień Publicznych, w szczególności sporządzanie opisów kryteriów oceny ofert, projektu umowy, opisu sposobu obliczenia ceny, opisu warunków udziału w postępowaniu oraz uczestnictwo w pracach komisji przetargowych celem prawidłowego wyłonienia wykonawcy,
- sporządzanie wniosków o uruchomienie środków finansowych, uzgadnianie pomiędzy komórkami Wydziału Techniki i Zaopatrzenia oraz pomiędzy Wydziałem Techniki i Zaopatrzenia a Pionem Głównego Księgowego, Wydziałem Łączności i Informatyki, Centrum Szkolenia Straży Granicznej oraz Biurem Techniki i Zaopatrzenia Komendy Głównej Straży Granicznej realizacji przedsięwzięć ze środków budżetowych oraz poza budżetowych (w tym środki Unii Europejskiej) celem zapewnienia finansowania i realizacji zadań w terminach umownych,
- planowanie zadań finansowych ze środków budżetowych i pozabudżetowych (w tym środków Unii Europejskiej) poprzez sporządzanie wieloletnich planów inwestycyjnych w postaci programów inwestycji oraz założeń inwestycyjnych lub remontowych do wieloletnich koncepcji funkcjonowania Straży Granicznej oraz sporządzanie rocznego planu potrzeb remontowo-konserwacyjnych celem zapewnienia finansowania zadań budowlanych,
- współpracowanie z Pionem Głównego Księgowego, wykonawcami robót budowlanych w tym inicjowanie i sporządzanie dokumentów będących podstawą uzupełniania oraz zwalniania zabezpieczeń należytego wykonania umowy w trybie przewidzianym ustawą Prawo zamówień publicznych oraz zgodnie z zawartymi umowami o roboty budowlane. Prowadzenie pomocniczej ewidencji zawartych umów dotyczących udzielonych gwarancji i wniesionych zabezpieczeń należytego wykonania umowy w zakresie działalności sekcji celem zachowania staranności działań oraz terminowego egzekwowania od wykonawców czynności wynikających z zawartych umów,
- sporządzanie okresowych i doraźnych sprawozdań oraz meldunków z realizacji zadań inwestycyjnych oraz remontowych realizowanych przez sekcję celem poinformowania przełożonych lub jednostki nadzorujące o stanie zaawansowania robót budowlanych,
- archiwizowanie dokumentacji celem przekazania jej do Archiwum zakładowego W-MOSG.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: 1 rok i 2 miesiące doświadczenia zawodowego w obszarze administracji publicznej
- znajomość przepisów prawa zamówień publicznych i aktów wykonawczych do ustawy oraz przepisów dotyczących finansów publicznych,
- znajomość przepisów dotyczących finansowania inwestycji,
- umiejętność pracy w zespole,
- umiejętność argumentowania,
- zapoznaniu z Informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych zamieszczoną w ogłoszeniu o naborze,
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe