Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Przemyśl
Ogłoszenie o naborze Nr 64408
Warunki pracy
CZAS PRACY: zgodnie z ustawą o służbie cywilnej (praca w systemie podstawowym - godz. pracy od 07.30 do 15.30),Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: I piętro w budynku wielokondygnacyjnym na terenie kompleksu koszarowego Komendy Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej w Przemyślu (ul. Mickiewicza 34, 37 - 700 Przemyśl). Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (posiada zainstalowaną windę/podjazdy, drzwi odpowiedniej szerokości, odpowiednio dostosowane toalety). Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe dla pracowników.
Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy z oprogramowaniem, meble biurowe oraz inne urządzenia biurowe (np. telefon, fax, kserokopiarka, niszczarka, skaner).
Stanowisko zostało utworzone jako organ doradczy i opiniodawczy Komendanta BiOSG w celu przeprowadzenia kontroli warunków służby i pracy pod względem przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny.
DODATKOWE INFORMACJE:
Brak czynników szczególnie utrudniających wykonywanie zadań. Jednakże jest to praca biurowa w siedzibie urzędu - długotrwała praca w pozycji siedzącej z użyciem monitora ekranowego (również powyżej 4 godzin dziennie) - obciążenia nerwowe. Brak podległych pracowników.
Horyzont czasowy planowania: powyżej 1 kwartału do 1 roku.
Kontakty zewnętrzne - kilka razy w roku (m.in. z przedstawicielami Państwowej Inspekcji Pracy, Państwowej Inspekcji Sanitarnej). Praca związana również z wyjazdami służbowymi, oraz wystąpieniami publicznymi (szkolenia).
Informujemy, że w czasie trwania epidemii koronawirusa SARS-Cov-2, w celu przeciwdziałania zakażeniu epidemiologicznemu, zachowywane są środki bezpieczeństwa określone w Wytycznych Komendanta BiOSG. Szczegółowych informacji udziela: Sekcja Organizacji i Naboru Wydziału Kadr i Szkolenia BiOSG, tel.: 16 673 2254; 2077; 2875.
Zakres zadań
- Przeprowadzanie kontroli warunków pracy i służby oraz przestrzegania zasad i przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny w celu zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa i higieny w BiOSG.
- Udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy/w służbie, w opracowywaniu wniosków wynikających z przeprowadzonego badania przyczyn i okoliczności tych wniosków, prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dot. wypadków przy pracy/ w służbie, stwierdzonych chorób zawodowych.
- Udział w opracowywaniu planów oraz w ocenie założeń i dokumentacji dotyczących modernizacji obiektów, pomieszczeń pracy i nowych inwestycji w oddziale oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach, założeniach i dokumentacji rozwiązań techniczno-organizacyjnych w celu zapewnienia poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy (służby).
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi komendy oddziału w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy (służby).
- Współdziałanie ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej funkcjonariuszy i pracowników, a w szczególności przy organizowaniu profilaktycznych badań lekarskich funkcjonariuszy i pracowników.
- Udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą /służbą w celu zapobiegania zagrożeniom życia i zdrowia pracowników i funkcjonariuszy oraz poprawy warunków pracy/służby.
- Współpraca z laboratoriami upoważnionymi, zgodnie z odrębnymi przepisami, do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy (służby), w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony funkcjonariuszy i pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami.
- Prowadzenie rejestrów, przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy (służby).
- ZŁOŻONOŚĆ I KREATYWNOŚĆ: Na stanowisku realizowane są zadania wielotematyczne. Realizacja zadań wymaga umiejętności trafnej analizy. Przepisy zazwyczaj określają sposób realizacji zadań przypisanych do tego stanowiska. Występuje jednak często konieczność zastosowania właściwej interpretacji zmieniających się przepisów w stosunku do indywidualnych sytuacji i spraw. Występuje duża złożoność procedur związanych z zakresem wykonywanych obowiązków i wymagana jest znaczna kreatywność.
- NIEZBĘDNA SAMODZIELNOŚĆ I INICJATYWA: Zadania wykonywane są samodzielnie, bez zbędnej zwłoki, pod nadzorem i za wiedzą Kierownika Zespołu ds. BHP. W toku normalnej pracy decyzje podejmowane są w uzgodnieniu z kierownikiem. Samodzielność przejawia się miedzy innymi podejmowaniem prac, w ramach zakresu obowiązków służbowych, bez formalnego polecenia, a realizacja poleceń służbowych nie wymaga drobiazgowych instrukcji ze strony przełożonego. Pożądane jest inicjowanie nowych rozwiązań i usprawnień pracy komórki/ jednostki organizacyjnej. W przypadku nieobecności kierownika pracownik pełni jego obowiązki w ramach zastępstwa co wiąże się z podejmowaniem samodzielnych decyzji.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracyalbo studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego stażu pracy w służbie bhp
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- doświadczenie zawodowe w obszarze technicznym w zakresie bhp.
- szkolenie okresowe dla pracowników służby bezpieczeństwa i higieny pracy;
- biegła znajomość przepisów w zakresie BHP;
- znajomość przepisów prawa pracy;
- znajomość obsługi pakietu MS Office,
- prawo jazdy kat. B
- kurs pierwszej pomocy przedmedycznej ;