Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 71697
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa polegająca m.in. na opracowywaniu dokumentów, obsłudze urządzeń biurowych, czynnościach koncepcyjnych. Realizacja zadań związana z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych ruchowo. W budynku zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, drzwi wewnętrzne odpowiedniej szerokości oraz windy i łazienki dostosowane do osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
W budynku nie występują szkodliwe czy niebezpieczne warunki pracy
Zakres zadań
- przyjmuje i dokonuje oceny sprawozdań jednostkowych, wyjaśnia rozbieżności wynikających ze sprawozdań, uzgadnia z resortem dane objęte sprawozdawczością w celu sporządzania miesięcznych, kwartalnych i rocznych sprawozdań łącznych w zakresie wydatków i dochodów budżetowych dla Ministra
- analizuje projekty planów finansowych przedstawione przez jednostki podległe w celu prawidłowego zaplanowania dochodów i wydatków na dany rok budżetowy
- prowadzi bieżący nadzór nad gospodarką finansową (wydatków i dochodów) dysponentów budżetu państwa drugiego i trzeciego stopnia w celu analizy wykorzystania środków budżetowych, w tym w zakresie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych
- sporządza miesięczne zapotrzebowania na środki dla GDOŚ i RDOŚ oraz opracowuje i aktualizuje roczny harmonogram realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa, celem przekazania do resortu
- ewidencjonuje w systemie księgowym zmiany w budżecie Generalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wynikające z decyzji Ministrów oraz dokumentów i aktów prawnych mających wpływ w trakcie roku budżetowego na wysokość limitu wydatków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w celu zapewnienia bieżących informacji na temat planu finansowego
- opracowuje do zatwierdzenia łączny bilans z załącznikami, w oparciu o wcześniej zatwierdzone roczne bilanse jednostek podległych wg zasad i wzorców opracowanych przez Ministerstwo Finansów celem przekazania ich do resortu nadzorującego
- wykonuje różnorodne zestawienia budżetowe i księgowe w arkuszu kalkulacyjnym Excel, przy wykorzystaniu danych z systemu informatycznego Quorum F-K i AZF, systemu bankowości elektronicznej NBP oraz systemu Ministerstwa Finansów Trezor w celu sprawdzania poprawności danych wykazanych w sprawozdaniach otrzymanych od jednostek podległych
- sporządza przelewy środków dla jednostek podległych celem zabezpieczenia środków na realizację zadań oraz księguje operacje bankowe dysponenta II stopnia w celu ujęcia ich w ewidencji księgowej
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w zakresie budżetu
- znajomość ustawy o finansach publicznych, ustawy o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych, ustawy o rachunkowości
- znajomość rozporządzeń wykonawczych do ustawy o finansach publicznych
- umiejętność analitycznego myślenia
- komunikatywność
- umiejętność pracy w zespole
- umiejętność dobrej organizacji pracy własnej
- umiejętność obsługi programów komputerowych: MS Office (w szczególności arkusza kalkulacyjnego Excel), poczta elektroniczna
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość programu księgowego Quorum F-K i AZF
- znajomość obsługi systemu Ministerstwa Finansów Trezor