Graniczny Inspektorat Weterynarii w Gdańsku
Graniczny Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Graniczny Lekarz Weterynarii poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Gdańsk
Ogłoszenie o naborze Nr 73887
Warunki pracy
- Praca w ramach podstawowego czasu pracy wykonywana od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w wymiarze nie dłuższym niż 8 godzin na dobę i przeciętnie 40 godzin na tydzień w przyjętym miesięcznym okresie rozliczeniowym
- Budynek urzędu wyposażony jest w podjazd dla wózków inwalidzkich oraz posiada toaletę dostosowaną dla osób niepełnosprawnych, nie posiada drzwi automatycznych
- Stanowisko wymaga wykonywania pracy w pomieszczeniu biurowym przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie, przy naturalnym i sztucznym oświetleniu. Podstawowe wyposażenie stanowiska obejmuje: zestaw komputerowy i inne urządzenia biurowe: telefon, faks, drukarka, skaner, urządzenie wielofunkcyjne itp.
Zakres zadań
- Zakłada i prowadzi, oddzielnie dla każdego pracownika akta osobowe i pozostałą dokumentację w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (w tym przygotowuje i sporządza dokumentację związaną z nawiązywaniem, trwaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy) oraz przechowuje tę dokumentację w warunkach niegrożących uszkodzeniem lub zniszczeniem w celu zapewnienia realizacji obslugi kadrowej w Inspektoracie oraz prawidłowego dokumentowania przebiegu zatrudnienia pracowników.
- Sporządza listy płac pracowników z tytułu wynagrodzeń za pracę i z tytułu pozostałych dodatkowych świadczeń, ustala wysokość należnego podatku do Urzędu Skarbowego oraz wysokość składek odprowadzanych do ZUS, ustala uprawnienia pracowników do nagród jubileuszowych i pozostałych należnych świadczeń w celu zapewniania właściwej obsługi płacowej oraz w zakresie ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych pracowników.
- Prowadzi ewidencję: czasu pracy i absencji pracowników oraz ewidencje urlopów pracowników, uzgadnia i przygotowuje harmonogramy (grafiki) pracy i plany urlopów a także prowadzi obsługę w zakresie podróży służbowych pracowników w celu zapewnienia prawidłowej organizacji pracy w Inspektoracie.
- Prowadzi sprawy związane z : organizowaniem naborów do pracy (rekrutacją), zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników, służbą przygotowawczą, pracowniczymi ocenami okresowymi, szkoleniami i innymi formami podnoszenia kwalifikacji przez pracowników a także pozostałe sprawy wynikające ze stosunku pracy osób zatrudnionych w celu wspomagania realizacji polityki zarządzania zasobami ludzkimi przyjętej w Inspektoracie.
- Prowadzi sprawy związane z BHP (w tym sprawy obejmujące: wstępne, okresowe i kontrolne badania lekarskie pracowników, szkolenia BHP, przydział odzieży i obuwia roboczego oraz środków ochrony indywidualnej pracownikom) w celu zapewnienia pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy.
- Sporządza deklaracje rozliczeniowe a także analizy i sprawozdania z zakresu spraw: kadrowych, płacowych, socjalno-bytowych pracowników w celu dostarczenia aktualnej i dokładnej informacji dla potrzeb wewnętrznych Inspektoratu oraz potrzeb instytucji zewnętrznych.
- Wspomaga prowadzenie spraw związanych z działalnością Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Inspektoracie w celu sprawnej obsługi pracowników w zakresie zaspokajania potrzeb socjalno-bytowych.
- Przygotowuje dokumentację w sprawach emerytalno-rentowych oraz pozostałą dokumentację (np. związaną z absencją z powodu choroby lub opieki) w celu przekazania jej do ZUS.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego doświadczenie w pracy na stanowisku związanym ze sprawami kadrowo-płacowymi
- praktyczna znajomość zagadnień kadrowo-płacowych i praktyczna umiejętność wykonywania samodzielnych czynności w tym zakresie
- znajomość przepisów prawa pracy, systemu ubezpieczeń społecznych, przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
- znajomość ustawy o służbie cywilnej i przepisów wykonawczych do ww. ustawy
- znajomość przepisów o ochronie danych osobowych oraz informacji niejawnych
- znajomość przepisów szczególnych dotyczących wynagrodzeń pracowników jednostek sfery budżetowej (np. przepisów o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym)
- umiejętność sprawnej obsługi komputera, w tym praktycznego wykorzystania aplikacji pakietu MS Office
- umiejętność obsługi programów typu kadry-płace
- komunikatywność i umiejętność współpracy
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Znajomość obsługi programu PŁATNIK
- Wiedza nt. struktury, funkcjonowania i zakresu zadań realizowanych przez organy Inspekcji Weterynaryjnej