Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Specjalista

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
specjalista (mid)
praca stacjonarna
707 dni temu
Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 98783

Warunki pracy


  • Praca administracyjno-biurowa.

  • Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe.

  • Użytkowanie sprzętu biurowego (komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów).

  • Budynek przy ul. Żurawiej 4a jest dostępny i częściowo dostosowany dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Wewnątrz zapewniona jest odpowiednia szerokość ciągów komunikacyjnych, a także drzwi wewnętrzne o odpowiedniej szerokości. W budynku znajdują się dwie windy ułatwiające poruszanie się, ale nie są w pełni dostosowane dla osób na wózku inwalidzkim (wejścia do windy mają szerokość 77 cm). W budynku znajduje się łazienka dostosowana dla osób niepełnosprawnych.

Zakres zadań

  • ­Prowadzi obsługę procesu legislacyjnego w zakresie dopuszczania cudzoziemców do polskiego rynku pracy w szczególności: opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, opiniuje projekty aktów prawnych wewnętrznie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, opiniuje projekty aktów prawnych i/ lub założeń do projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów rządowych powszechnie obowiązujących inicjowanych przez Ministerstwo, opiniuje projektów aktów prawnych oraz innych dokumentów regulujących funkcjonowanie komitetów/ zespołów grup roboczych.
  • ­Uczestniczy w postępowaniach przed organami Unii Europejskiej w szczególności: przygotowuje dokumenty inicjujące postępowanie (m.in. notyfikacja), formułuje stanowiska (m.in. sporządza odpowiedzi na zarzuty formalne i uzasadnioną opinię), opiniuje stanowiska.
  • ­Dokonuje analiz prawnych w szczególności: przygotowuje projekty opinii/ wyjaśnień/ interpretacji/ oceny, opracowuje/ opiniuje wzory umów, porozumień, dokumentów.
  • ­Monitoruje stan prawny i orzecznictwo oraz standardy/ rekomendacje/ wytyczne opinie, etc. w tym: analizuje aktualny stan prawny, orzecznictwo i poglądy doktryny/ standardów/ rekomendacji/ wytycznych/ opinii, analizuje planowane zmiany, tworzy bazę wiedzy, przekazuje informację zainteresowanym, zgłasza propozycję przepisów krajowych do oceny i notyfikacji do instytucji Unii Europejskiej.
  • ­Przygotowuje materiały informacyjne, publikacje i materiały promocyjne z zakresu dostępu cudzoziemców do polskiego rynku pracy w tym: przygotowuje zakres merytoryczne/ treść, opiniuje/ konsultuje treści merytoryczne, analizuje i dokonuje wyboru grup docelowych, kanałów dystrybucji oraz celów.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe magisterskie prawo lub administracja
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • ­­­bardzo dobra znajomość j. angielskiego (co najmniej na poziomie B2)
  • ­­znajomość ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz aktów wykonawczych dotyczących zatrudniania cudzoziemców
  • ­­znajomość ustawy o cudzoziemcach
  • ­­znajomość ustawy o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium RP
  • ­­znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego
  • ­­znajomość zasad techniki legislacyjnej
  • ­­znajomość prawa unijnego z zakresu swobodnego przepływu pracowników i imigracji obywateli państw trzecich
  • ­komunikatywność
  • ­umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów
  • ­umiejętność współpracy
  • ­umiejętność obsługi komputera: MS Office
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty