Dyrektor poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Warunki pracy
Charakter stanowiska związany jest z przeprowadzaniem kontroli zakładów górniczych:
praca w terenie,
szkodliwe i uciążliwe czynniki pracy (hałas, wibracje, zanieczyszczenie powietrza, wilgotność, zapylenie),
narażenie na zagrożenia naturalne (np. wodne, osuwiskowe),
narażenie na zagrożenia technologiczne pochodzące od pracujących maszyn i urządzeń , instalacji elektrycznych oraz mediów znajdujących się pod wysokim ciśnieniem lub wysoką temperaturą,
częsty i bezpośredni kontakt z klientem zewnętrznym, w tym wystąpienia publiczne
Sposób wykonywania zadań:
· pokonywanie pieszo znacznych odległości, często po dużych nachyleniach i nierównych powierzchniach,
· przemieszczanie się po mostach i estakadach znajdujących się na wysokościach,
· częste podróże do miejsc, które mogą być nieprzystosowane dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
· budynek urzędu przystosowany do poruszania się osób na wózkach inwalidzkich,
· pomieszczenia zakładów górniczych i rejony objęte kontrolą niedostosowane do poruszania się osób niepełnosprawnych
Zakres zadań
- Przeprowadza kontrole, w tym dokonuje analizy stanu zagrożeń, metod ich zwalczania i stosowanej profilaktyki oraz dokonuje rozpoznania stanu bezpieczeństwa pracy, kontroluje sporządzanie i aktualizację dokumentacji mierniczo-geologicznej, w zakresie wykonywania pomiarów geologicznych oraz wydaje decyzje z upoważnienia Dyrektora Urzędu, w celu sprawdzenia zgodności prowadzenia ruchu zakładu górniczego z wymaganą dokumentacją i przepisami
- Analizuje plany ruchu, dodatki do tych planów, w zakresie posiadanej specjalności technicznej, w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora Urzędu w powyższym zakresie.
- Dokonuje analizy wniosków organów samorządu terytorialnego w sprawie: opinii lub uzgodnienia projektów studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, warunków zabudowy i lokalizacji inwestycji celu publicznego, w zakresie zagospodarowania terenów górniczych, w celu przygotowania projektów postanowień i stanowisk Dyrektora Urzędu
- Przeprowadza oględziny miejsc wypadków, zgonów naturalnych, awarii i niebezpiecznych zdarzeń oraz dokonuje analizy ich przyczyn i okoliczności w nadzorowanych zakładach, celem ustalenia stanu faktycznego i osób odpowiedzialnych za stwierdzone nieprawidłowości wraz z przygotowaniem stosownych orzeczeń i projektów decyzji w tym zakresie
- Opracowuje w rocznym horyzoncie czasowym projekty planów pracy, sporządza sprawozdania z ich realizacji, prowadzi statystyki i odpowiednią ewidencję, w celu właściwego dokumentowania pracy Urzędu
- W przypadku stwierdzenia wykonywania działalności bez wymaganej koncesji inicjuje i przeprowadza postępowanie wyjaśniające, w celu przygotowania projektów decyzji dyrektora urzędu w powyższym zakresie
- Nadzoruje prowadzone akcje ratownicze w celu zapewnienia ich właściwego przebiegu .
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe techniczne o profilu geologicznymdoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego (Powyżej 3 lat pracy) w ruchu zakładu górniczego jako osoba dozoru ruchu w specjalności geologicznej lub w podmiocie wykonującym obsługę geologiczną w specjalności geologicznej lub w urzędach organów nadzoru górniczego w specjalności geologicznej lub w urzędach organów administracji geologicznej w specjalności geologicznej
- Stwierdzone kwalifikacje zawodowe w zakresie sporządzania dokumentacji geologicznej złóż kopalin lub stwierdzone kwalifikacje geologa górniczego oraz stwierdzone kwalifikacje do wykonywania czynności w średnim dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności geologicznej lub wykonywanie czynności w średnim dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności geologicznej lub 3 lata pracy w organach nadzoru górniczego w specjalności geologicznej
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym urzędów górniczych i ich zadań wynikających z obowiązujących przepisów
- Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa, znajomość przepisów Prawa geologicznego i górniczego wraz z przepisami wykonawczymi, znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia oraz ustaw o służbie cywilnej, o ochronie danych osobowych
- Posiadanie kompetencji: komunikatywność, umiejętność prezentowania i argumentowania określonego stanowiska, samodzielność
- umiejętność obsługi komputera
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Stwierdzone kwalifikacje do wykonywania czynności w wyższym dozorze ruchu zakładu górniczego w specjalności geologicznej lub stwierdzone kwalifikacje geologa górniczego