Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej w Przemyślu
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Bieszczadzkiego Oddziału Straży Granicznej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Przemyśl
Ogłoszenie o naborze Nr 55202
Warunki pracy
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:- statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
- dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie Komendy BiOSG. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera (również powyżej 4 godzin na dobę, przy oświetleniu naturalnym i sztucznym). Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca w systemie jednozmianowym. Brak podległych pracowników. Kontakty zewnętrzne: nie występują.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy: stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na IV piętrze w budynku wielokondygnacyjnym na terenie kompleksu koszarowego Komendy Bieszczadzkiego Oddziału SG w Przemyślu, ul. Mickiewicza 34. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Budynek dostosowano do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na zewnątrz budynku znajdują się miejsca parkingowe.
CZYNNIKI SZCZEGÓLNIE UTRUDNIAJĄCE WYKONYWANIE ZADAŃ: praca pod presją czasu.
Zakres zadań
- Sporządzanie list uposażeń oraz list dodatkowych należności funkcjonariuszy na podstawie otrzymanych rozkazów personalnych, decyzji administracyjnych, wniosków bądź innych dokumentów w celu dokonania wypłaty przysługującego funkcjonariuszom uposażenia lub wypłaty innych dodatkowych należności pieniężnych. Dokonywanie sprawdzenia prawidłowości danych zawartych w otrzymanych dokumentach z danymi wprowadzonymi w programie płacowym i weryfikacja prawidłowości kwot wykazanych środków na listach uposażeń oraz listach dodatkowych należności funkcjonariuszy.
- Wprowadzanie na listach uposażeń przerw z tytułu nieobecności w służbie funkcjonariuszy związanych z przebywaniem na zwolnieniach lekarskich na podstawie otrzymanych e-zwolnień na Portalu PUE ZUS dla płatnika składek, lub innych dokumentów potwierdzających usprawiedliwioną nieobecność w służbie. Sprawdzanie prawidłowości dokonanego w programie płacowym potrącenia z uposażenia za czas niezdolności w służbie oraz weryfikacja prawidłowości zastosowania poprawnych kodów przerw z tytułu nieobecności w służbie.
- Sporządzanie zestawienia o wysokości środków pieniężnych potrąconych z uposażenia funkcjonariuszy za czas ich przebywania na zwolnieniu lekarskim w celu przekazania stosownej informacji właściwym kierownikom poszczególnych komórek organizacyjnych. Wykazane w zestawieniu kwoty potrąceń zostaną rozdysponowane na nagrody dla funkcjonariuszy pełniących służbę w zastępstwie osób nieobecnych w służbie w związku z przebywaniem na zwolnieniu lekarskim.
- Dokonywanie wszelkich potrąceń z uposażenia na podstawie tytułów wykonawczych otrzymanych od Komorników Sądowych, Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub innych uprawnionych osób bądź organów egzekucyjnych oraz prowadzenie korespondencji w tym zakresie. Sporządzanie stosownych informacji w zakresie podania wysokości osiąganych uposażeń wraz z dodatkowymi należnościami otrzymanymi w konkretnych okresach z rozbiciem na poszczególne miesiące. Zaświadczenia o wysokości pobranych uposażeń mają na celu spełnienie wymogów ustawowych w zakresie udzielania kompletnej informacji w toczących się sprawach egzekucyjnych.
- Sprawdzanie prawidłowości naliczania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych oraz zryczałtowanego podatku dochodowego oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne na listach uposażeń i listach dodatkowych należności funkcjonariuszy.
- Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu i wysokości otrzymanych zarobków, wysokości przychodów, dochodów lub innego rodzaju wypłaconych należności na prośbę funkcjonariuszy. Powyższe dane stanowią niejednokrotnie podstawę do udzielenia długoterminowych kredytów hipotecznych, czy też pożyczek bankowych.
- Tworzenie na prośbę przełożonych różnego rodzaju zestawienia z programu płacowego dotyczącego funduszu płac funkcjonariuszy do wykorzystania w celach sprawozdawczych lub sporządzenia planów wydatków lub informacji o przewidywanym wykorzystaniu środków finansowych na dany rok budżetowy.
- Przekazywanie archiwiście wytworzonych list uposażeń, list wypłat dodatkowych należności oraz dokumentów źródłowych służących do wypłaty ww. należności w celu dokonania archiwizacji.
- INNE INFORMACJE DOTYCZĄCE STANOWISKA: Stanowisko utworzone w celu naliczania uposażeń funkcjonariuszy i innych należności pieniężnych i dokonywania ich wypłaty na listach uposażeń. Stanowisko wymaga dużej samodzielności, dokładności i umiejętności zorganizowania własnego czasu pracy. Realizacja dokonania wypłaty uposażenia i innych należności wymaga przestrzegania ściśle określonych terminów i wykonana na najwyższym poziomie fachowości z uwzględnieniem aktualnych przepisów prawnych. Niejednokrotnie są to zadania o dużym stopniu skomplikowania i niejednoznaczności z uwagi na różnorodność rodzajów należności i dużej ilości wytworzonych dokumentów. Wykonywanie zadań i czynności związanych z naliczaniem uposażeń wymagają dużych umiejętności i samodyscypliny, a techniczna obsługa jest wykonywana w programie płacowym. Do poprawnego wykonywania podstawowych obowiązków wymagane jest duże doświadczenie oraz wiedza merytoryczna, która pozwala prawidłowo realizować naliczanie i wypłatę uposażeń oraz dokonywać potrącenia na podstawie otrzymanych elektronicznie e-zwolnień lekarskich udostępnionych na Portalu PUE ZUS. Stanowisko obarczone jest koniecznością posiadania wiedzy i doświadczenia z zakresu przepisów prawnych dot. ubezpieczeń zdrowotnych oraz o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz przepisów dot. zryczałtowanego podatku.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: średniedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego doświadczenia w obszarze naliczania płac
- Znajomość przepisów prawnych: ustawa o Straży Granicznej, wszelkie rozporządzenia wykonawcze w zakresie obszaru naliczania uposażeń funkcjonariuszy, ustawa o świadczeniach zdrowotnych, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych i zryczałtowanym podatku dochodowym,
- Umiejętność stosowania przepisów prawnych w praktyce,
- Umiejętność obsługi pakietu Microsoft Office.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- samodzielność, sumienność i rzetelność przy realizacji powierzonych zadań,
- komunikatywność i umiejętność pracy w zespole.