Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor
Miejsce pracy: Kłodzko
Ogłoszenie o naborze Nr 65254
Warunki pracy
Praca w siedzibie Urzędu.Z pracą na ww. stanowisku związane są wyjazdy służbowe, załatwianie spraw poza jednostką. Współpraca z innymi instytucjami,
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie,
- narzędzia i materiały pracy - komputer, drukarka, kserokopiarka, niszczarka, skaner,
- budynek nie jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych,
- brak windy,
- nie występują szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.
Zakres zadań
- organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów finansowych w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w Komendzie Powiatowej.
- sprawdzanie dowodów księgowych pod względem formalno-rachunkowym oraz dokonywanie potrąceń zgodnie z przepisami.
- opracowywanie okresowych sprawozdań z wykonania planów finansowych w celu zapewnienia zgodnego z przepisami wydatkowanie środków finansowych.
- dokonywanie rozliczeń z tytułu rozrachunków w celu zapewnienia właściwej obsługi finansowej Komendy.
- kontrola prawidłowości i terminowości rozliczeń i zobowiązań jednostki w celu zapewnienia właściwej obsługi finansowej Komendy.
- prowadzenie ewidencji otrzymywanych dowodów rachunkowo-księgowych oraz czuwanie nad merytorycznym ich sprawdzaniem przez właściwe komórki organizacyjne Komendy w celu zapewnienia właściwej obsługi finansowej Komendy
- prowadzenie tematycznego rejestru dokumentów w zakresie merytorycznej działalności komórki organizacyjnej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów w celu zapewnienia właściwego obiegu dokumentów w Komendzie Powiatowej
- prowadzenie ewidencji zawartych umów oraz kontrola realizacji tych umów pod względem finansowym
- badanie i kontrola operacji z punktu widzenia gospodarności w celu zaopiniowania Komendantowi Powiatowemu Państwowej Straży Pożarnej w Kłodzku
- sporządzanie wszystkich płatności przelewowych;
- prowadzenie ewidencji zawartych umów oraz kontrola realizacji tych umów pod względem finansowym
- wykonywanie wszystkich czynności określonych w zakresie czynności osoby zastępowanej, zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami i uprawnieniami
- wykonywanie innych prac zleconych przez Komendanta Powiatowego lub bezpośredniego przełożonego
- sporządzanie list płac oraz prowadzenie rozrachunków z pracownikami
- naliczanie i odprowadzanie podatku dochodowego i składek ZUS
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy administracyjnej w zakresie księgowości i finansów
- komunikatywność
- umiejętność analitycznego myślenia
- biegła obsługa komputera
- znajomość przepisów prawnych wymaganych na zajmowanym stanowisku
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku
- odporność na stres, umiejętność radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych
- bardzo dobra znajomość programów Word, Excel, Płatnik
- znajomość przepisów ustawy o finansach publicznych
- znajomość ustawy o rachunkowości
- znajomość przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych
- znajomość przepisów ubezpieczeń ZUS
- dyspozycyjność
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- prawo jazdy kat.B
- znajomość komputerowych systemów finansowego i płacowego Fortech
- znajomość programu Besti@,
- znajomość ustawy o Państwowej Straży Pożarnej oraz innych dotyczących świadczeń pracowniczych strażaków
- znajomość ustawy o służbie cywilnej
- znajomość ustawy o urzędnikach państwowych