Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 27133
Warunki pracy
Praca administracyjno-biurowa; obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie; używanie sprzętu biurowego (drukarka, kserokopiarka, niszczarka dokumentów, skaner); nietypowe godziny pracy (w tym dyżury);Pomieszczenia zakładu pracy uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych w zakresie przystosowania stanowisk pracy. Obiekt posiada dostosowane podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich przy wejściach do budynku. Drzwi wejściowe do budynku (wejście główne) pozwalają na swobodny przejazd wózkiem inwalidzkim. W gmachu Ministerstwa Finansów korytarze są przestronne, pozbawione progów, umożliwiające swobodne poruszanie się po nich osobom na wózkach inwalidzkich. Ponadto obiekt wyposażony jest w dźwigi osobowe z kabinami przystosowanymi dla osób niepełnosprawnych, a w biegach klatek schodowych zamontowano dodatkowo poręcze. Istnieje możliwość dostosowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności.
Zakres zadań
- Opracowywanie niezbędnych materiałów do: projektu budżetu części 19 - Budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym w zakresie resortowych dochodów i wydatków budżetowych (budżetu państwa i budżetu środków europejskich) oraz wydatków, które nie wygasają z upływem danego roku budżetowego, w oparciu o materiały jednostek podległych oraz komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów oraz do Wieloletniego Planu Finansowego Państwa dla części 19 - Budżet, finanse publiczne i instytucje finansowe w ujęciu zadaniowym w zakresie resortowych wydatków budżetowych (budżetu państwa i budżetu środków europejskich) w oparciu o materiały komórek organizacyjnych Ministerstwa Finansów. Wprowadzanie informacji w zakresie części 19 do „Systemu Informatycznego obsługi budżetu państwa TREZOR” w ujęciu tradycyjnym, a także obsługiwanie „Aplikacji BUZA” w zakresie planowania w ujęciu zadaniowym w szczegółowości funkcji, zadań, podzadań i działań.
- Opracowywanie szczegółowego planu dochodów i wydatków części 19 w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym w budżecie państwa i budżecie środków europejskich, w celu rozdysponowania środków budżetowych przyjętych w ustawie budżetowej, a następnie przekazywanie jednostkom podległym rocznych planów finansowych.
- Monitorowanie realizacji budżetu części 19 w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym poprzez analizę wniosków w zakresie przyznawania dodatkowych środków budżetowych, stopnia wykonania wydatków w jednostkach podległych Ministrowi Finansów (we współpracy z komórkami organizacyjnymi Ministerstwa Finansów), opracowywanie projektów decyzji dotyczących zmian w budżecie państwa i budżecie środków europejskich w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym oraz w wyniku decyzji dokonywanie zmian w planie w ciągu roku, a także uzgadnianie planów po zmianach. Obsługiwanie „Informatycznego Systemu obsługi budżetu państwa TREZOR” w zakresie części 19, w celu zachowania spójności między planem finansowym a prawidłowym rozdysponowaniem środków budżetowych dla jednostek podległych Ministrowi Finansów w pełnej szczegółowości paragrafów klasyfikacji budżetowej.
- Opracowywanie okresowych (kwartalnych) i doraźnych analiz wykonania dochodów i wydatków budżetu części 19 umożliwiających podjęcie decyzji o dokonaniu zmian planów finansowych oraz w celu przedstawienia ich Kierownictwu Ministerstwa.
- Realizowanie zadań związanych z planowaniem i wykonywaniem budżetu w zakresie dotacji do posiłków sprzedawanych w barach mlecznych.
- Prowadzenie spraw z zakresu ustalania schematu, celów i mierników oraz zasad alokacji wydatków budżetu w ujęciu zadaniowym na kolejne lata dla części 19.
- Przygotowywanie materiałów informacyjnych w zakresie projektu ustawy budżetowej i wykonania budżetu części 19, celem przedstawienia ich Kierownictwu Ministerstwa, Komisji Sejmowej i Senackiej oraz Najwyższej Izbie Kontroli, a także opracowywanie projektów odpowiedzi na interpelacje/zapytania poselskie oraz informacji dla związków zawodowych i dziennikarzy w zakresie właściwości departamentu.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe z dziedziny nauk ekonomicznychdoświadczenie zawodowe/staż pracy: 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze planowania budżetowego w ujęciu tradycyjnym i zadaniowym
- Znajomość przepisów dotyczących finansów publicznych
- Znajomość procesu tworzenia i realizacji budżetu państwa, w tym w układzie zadaniowym
- Umiejętność analitycznego myślenia
- Umiejętność precyzyjnego formułowania pisemnych i ustnych wypowiedzi
- Umiejętność skutecznej komunikacji
- Umiejętność współpracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Studia podyplomowe w zakresie rachunkowości budżetowej lub finansów publicznych
- Znajomość zasad funkcjonowania administracji państwowej