Kancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 33903
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadańPracownik wykonuje czynności o charakterze statycznym: związane głównie z pracą przy biurku i komputerze, oraz dynamicznym: związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim. Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej. Praca wiąże się z częstym reprezentowaniem urzędu na zewnątrz.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy, meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe. Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Gmach został wzniesiony w 1900 r. Obecnie jest obiektem zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków. Budynek wielokondygnacyjny, wyposażony w windy. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do gmachu i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. W budynku zainstalowane są 3 transportery przyschodowe. Windy wyposażone są w przyciski sterujące umożliwiające odczyt w piśmie Braille’a lub urządzenia informujące o pozycji windy, sygnalizację dźwiękową. Osoby niepełnosprawne mogą swobodnie korzystać z wielu toalet ze względu na ich odpowiednią przestrzeń. Dodatkowo w budynku KPRM funkcjonują dwie oznaczone toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Na wewnętrznym dziedzińcu KPRM znajduje się odpowiednio oznakowane miejsce parkingowe dla pracownika będącego osobą niepełnosprawną. W budynku znajduje się stołówka pracownicza.
Zakres zadań
- koordynacja procesu opracowania harmonogramu realizacji dochodów i wydatków, w zakresie budżetu dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przy współpracy z departamentami i biurami KPRM oraz jednostkami podległymi i nadzorowanymi
- zarządzanie realizacją harmonogramu dochodów i wydatków części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów poprzez koordynację procesu zapotrzebowania miesięcznego i dekadowego na środki budżetowe za pomocą informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR
- przeprowadzanie kwartalnych analiz z przebiegu wykonania dochodów oraz wydatków budżetu w zakresie dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz realizacji planów finansowych jednostek podległych i nadzorowanych
- przedkładanie propozycji przeniesień środków budżetowych między rozdziałami i paragrafami klasyfikacji budżetowej w zakresie planów finansowych dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz prowadzenie w ww. zakresie obsługi informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR
- analiza i opiniowanie przedkładanych do podpisu Szefa KPRM projektów planów finansowych Centrum Obsługi Administracji Rządowej, projektów planów rzeczowo-finansowych inwestycji Kancelarii PRM oraz projektów zmian tych planów
- sporządzanie informacji dla potrzeb komisji sejmowych i senackich w sprawach dotyczących projektu budżetu dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i jego realizacji
- udział w procesie opracowywania projektów planów finansowych w zakresie budżetu dysponenta części 16 – Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w układzie klasyfikacji budżetowej oraz w układzie zadaniowym z uwzględnieniem środków przeznaczonych na współfinansowanie projektów z udziałem środków Unii Europejskiej
- weryfikowanie i opiniowanie projektów planów finansowych sporządzanych przez jednostki podległe i nadzorowane oraz inicjowanie, koordynowanie i realizacja przekazywania dotacji podmiotowych dla ww. podmiotów
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe ekonomicznedoświadczenie zawodowe/staż pracy: doświadczenia zawodowego
- Powyżej 3 lat doświadczenia zawodowego w administracji publicznej
- Przeszkolenie w zakresie finansów publicznych
- Poświadczenie bezpieczeństwa do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „Tajne” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
- Znajomość toku prac nad budżetem, w tym ustawy o finansach publicznych
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Rzetelność
- Myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Ukończone studia podyplomowe tematycznie związane z ekonomią lub finansami lub rachunkowością
- Powyżej 1 roku doświadczenia zawodowego w komórkach finansowych administracji publicznej
- Znajomość języka angielskiego na poziomie A1
- Znajomość obsługi programów ze środowiska MS OFFICE oraz finansowo-księgowych
- Biegła znajomość informatycznego systemu obsługi budżetu państwa TREZOR
- umiejętność współpracy, komunikacji i radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych