Najnowsze oferty pracy

Zobacz więcej ofert pracy

Starszy specjalista

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Warszawa
praca stacjonarna
1547 dni temu
Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 59563

Warunki pracy

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca administracyjno-biurowa. Opracowywanie dokumentów, prace i czynności koncepcyjne i biurowe. Użytkowanie sprzętu biurowego.


Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
Obiekt przy ul. Nowogrodzkiej 1/3/5 składa się z 3 budynków połączonych ze sobą funkcjonalnie, oznaczonych jako A, B i C. Bud. A i C są dostępne i dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych i posiadają: wejście do bud. na poziomie chodnika zewn., wejście do obiektu odbywa się bez żadnych barier; automatyczne drzwi wejściowe ułatwiające dostęp osobom niepełnosprawnym, które oznaczono kontrastowymi wzorami ułatwiającymi rozpoznanie ich przez osoby słabowidzące; na korytarzach posadzkę z wyraźnym, kontrastowym wzorem ułatwiającym rozpoznanie ciągów komunikacyjnych oraz okładzinę schodów z ryflowaniem każdego stopnia schodowego; oznakowanie bud. w sposób ułatwiający jego użytkowanie przez osoby słabowidzące oraz numerację pokoi dost. dla potrzeb osób słabowidzących; odpowiednią szerokość ciągów komunikacyjnych umożliwiającą poruszanie się osobom na wózku inwalidzkim, a także drzwi wew. o odpowiedniej szerokości; 2 windy, które są w pełni dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wyposażone m. in. w: szerokie wejścia, głosowy system powiadamiający o aktualnym przystanku, oznakowanie umożliwiające użytkowanie przez osoby niewidome i słabowidzące oraz platformę transportową, która umożliwia wjazd osobie na wózku inwalidzkim; łazienki dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych. Bud. B jest częściowo dost. dla potrzeb osób niepełnosprawnych: winda ułatwiająca poruszanie się, łazienka dost. dla osób niepełnosprawnych. Z uwagi na konstrukcję bud. utrudnione jest poruszanie się w nim osób niepełnosprawnych. Utrudniona jest komunikacja pomiędzy bud. B a bud. A i C, wynikająca z różnicy poziomów (czterostopniowy bieg schodowy).

Zakres zadań

  • ­sporządzanie miesięcznych list płac i przygotowywanie przelewów bankowych na konta osobiste pracowników i osób, z którymi są zawarte umowy cywilnoprawne, prowadzenie ewidencji list płac oraz przypisywanie pracowników i osób, z którymi są zawarte umowy cywilnoprawne do odpowiednich funkcji/zadań/podzadań/działań zadaniowym, a także dokonywanie zgłoszeń do ubezpieczeń oraz wyrejestrowania z ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych oraz Funduszu Pracy osób, z którymi zawarte zostały umowy cywilnoprawne,
  • ­weryfikowanie obliczeń comiesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w celu odprowadzenia ich do Urzędu Skarbowego, przekazywanie za pośrednictwem programu „QDeklaracje” deklaracji rocznych o pobranych zaliczkach na podatek dochodowy oraz o zryczałtowanym podatku dochodowym, sporządzanie i przekazywanie korekt ww. deklaracji za okresy wcześniejsze,
  • ­obliczanie i potrącanie miesięcznych zaliczek na podatek od osób fizycznych od wynagrodzeń i sporządzanie rocznych informacji o pobranych zaliczkach na właściwych formularzach PIT w celu przekazania do Urzędu Skarbowego,
  • ­dokonywanie potrąceń z wynagrodzenia za pracę świadczeń alimentacyjnych i innych zajęć wynagrodzenia (zgodnie ze stosownymi postanowieniami lub wyrokami sądowymi), jak również innych potrąceń, np. PZU, pożyczek ZFM, PKZP,
  • ­wyliczanie świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz dokonywanie rozliczeń z ZUS z tytułu wypłaconych świadczeń z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
  • ­sporządzanie zaświadczeń o wysokości zarobków oraz zaświadczeń o wynagrodzeniu i zatrudnieniu dla celów emerytalno-rentowych (ZUS ERP-7),
  • ­kontrolowanie dokumentów finansowych pod względem formalno-rachunkowym oraz w zakresie ich kompletności i zgodności z planem finansowym Ministerstwa.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w zakresie naliczania wynagrodzeń
  • Znajomość ustawy Kodeks pracy w zakresie dotyczącym wynagrodzeń
  • Znajomość ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
  • Znajomość ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
  • Znajomość ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w zakresie dotyczącym wynagrodzeń
  • Znajomość rozporządzeń z zakresu płac
  • Umiejętność analizy i syntezy informacji
  • Komunikatywność
  • Rzetelność
  • Umiejętność współpracy
  • Umiejętność organizacji pracy i zorientowanie na osiąganie celów
  • Umiejętność obsługi komputera: MS OFFICE
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

     

    Podobne oferty