Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 61426
Warunki pracy
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy– wejście do budynku „A” i „D” przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– węzeł sanitarny, szerokość drzwi i ciągi komunikacyjne, platformy podjazdowe na schodach oraz windy przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych,
– mogą pojawić się trudności lub możliwa pomoc osób trzecich dla osób z niepełnosprawnością narządu ruchu.
Pracownikom oferujemy:
– umowę o pracę na czas zastępstwa
– trzynaste wynagrodzenie, pakiet szkoleń, możliwość ubiegania się o refundację kosztów nauki języków obcych i studiów podyplomowych
– pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku, częściowa refundacja kosztów udziału w wydarzeniach kulturalnych)
– możliwość wykupienia dodatkowego ubezpieczenia na życie i pakietu opieki medycznej
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
– krajowe lub zagraniczne wyjazdy służbowe
– zagrożenie korupcją
– częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
Kandydaci ubiegający się o zatrudnienie na stanowiska od głównego specjalisty oraz przystępujący do naboru urzędnicy służby cywilnej, w przypadku zatrudnienia w Ministerstwie będą objęci ograniczeniami wynikającymi z ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 1393) oraz będą zobowiązani do złożenia – przed objęciem stanowiska - oświadczenia o stanie majątkowym potwierdzającego nienaruszanie ograniczeń lub zakazów wynikających z przepisów prawa.
Dla zachowania wysokiego poziomu bezpieczeństwa prowadzonych działań, w Ministerstwie został ustanowiony System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Każdy pracownik jest zobowiązany do przestrzegania określonych w Ministerstwie zasad bezpieczeństwa przetwarzania informacji.
Zakres zadań
- Prowadzenie analiz na potrzeby przygotowania dokumentów strategicznych/programów/planów/polityk w celu usprawnienia danego obszaru w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - formułowanie założeń oraz analizowanie i proponowanie zmian w już realizowanych badaniach, - identyfikowanie problemów, zagrożeń, uwarunkowań, etc., - zamawianie ekspertyz, - aktualizowanie danych, zestawianie, wizualizacja danych (np.: tabele, wykresy, mapy, kartogramy, etc.), - analizowanie zgromadzonych danych, wnioskowanie, - analizowanie zasad i praktyki gromadzenia i przetwarzania danych, - formułowanie i konsultowanie raportu/ rekomendacji/ informacji;
- Badanie zgodności strategii i programów w obszarze zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - weryfikowanie merytorycznego zakresu dokumentów, - weryfikowanie zgodności systemu wdrażania dokumentów, - weryfikowanie zgodności z systemem prawnym, - analizowanie wdrażania programów pod kątem realizacji strategii, - formułowanie propozycji i zaleceń zmian;
- Sprawozdawczość z realizacji strategii/ programów (np. operacyjnego, pomocowego, krajowego, wieloletniego, etc.) lub działań/ projektów krajowych w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - opracowywanie/ aktualizowanie systemu sprawozdawczości m.in. dla strategii/ programów/ działań/ projektów krajowych (np.: wytycznych, wzorów, instrukcji, etc.), - analizowanie i weryfikowanie otrzymanych sprawozdań, - sporządzanie sprawozdań z realizacji strategii/ programu/ planu, - analizowanie uwag Komisji Europejskiej do sprawozdań z realizacji programu lub działań i projektów krajowych, - organizowanie i uczestnictwo w grupach/ zespołach dotyczących sprawozdawczości lub wdrażania strategii/ programu/ planu, - analizowanie i wprowadzanie danych dotyczących programu do systemu informatycznego Komisji Europejskiej, - przeprowadzanie procesu przyjęcia sprawozdania/ raportu;
- Realizacja obowiązków informacyjnych Ministra, w tym obsługa interpelacji i zapytań poselskich, odpowiedzi na wystąpienia (dezyderaty, opinie) komisji sejmowych i senackich, oraz innych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - gromadzenie materiałów, - prowadzenie konsultacji, - przygotowywanie odpowiedzi;
- Nadzór nad organami/ jednostkami podległymi i nadzorowanymi/ fundacjami/ inspekcjami w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - nadzór nad realizacją projektów prowadzonych przez jednostki podległe, - opiniowanie dokumentów (m.in. statuty, regulaminy, plany, sprawozdania, wnioski o dotacje, wnioski o kredyty i pożyczki, wyniki prowadzonych kontroli), - monitorowanie/ ocena działalności/ kompetencji (w tym gromadzenie i przetwarzanie informacji);
- Działania podejmowane na poziomie krajowym w ramach procesu decyzyjnego, wynikającego z członkostwa Polski w UE w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - opracowywanie materiałów dla członków Kierownictwa MGMiŻŚ na posiedzenia organów krajowych, związane z członkostwem Polski w Unii Europejskiej: - udział w krajowych spotkaniach i posiedzeniach, związanych z członkostwem w Unii Europejskiej, - monitorowanie i analizowanie zobowiązań wynikających z procesu decyzyjnego w Unii Europejskiej, - analiza dokumentów krajowych, w tym aktów normatywnych, pod kątem ich wpływu na obszar działania Ministerstwa, - opiniowanie, uzgadnianie dokumentów, materiałów i stanowisk, związanych z procesem decyzyjnym UE i współpracą międzynarodową, - koordynowanie opracowywania Stanowisk RP do aktów legislacyjnych UE;
- Prowadzenie obsługi procesu legislacyjnego w obszarze zarządzania ryzykiem powodziowym w tym: - opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych poza Ministerstwem lub ich części, - przygotowywanie lub opiniowanie projektów stanowisk Rady Ministrów do pozarządowych projektów aktów normatywnych, - opracowywanie lub opiniowanie projektów aktów normatywnych lub założeń do projektów aktów normatywnych oraz innych dokumentów rządowych inicjowanych przez Ministerstwo, - przygotowanie i przekazanie projektu aktu normatywnego i projektowanego dokumentu rządowego do opublikowania w Biuletynie Informacji Publicznej resortu i Rządowego Centrum Legislacji, - przygotowanie raportu z konsultacji publicznych;
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe lub podyplomowe z zakresu ochrony środowiska lub inżynierii środowiska lub geografii lub gospodarki wodnej lub kształtowania środowiskadoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze związanym z gospodarką wodną lub ochroną środowiska
- Wiedza z zakresu aktualnego stanu wdrażania przepisów europejskich w dziedzinie gospodarki wodnej
- Znajomość ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych do ustawy Prawo wodne w zakresie zarządzania ryzykiem powodziowym
- Znajomości dyrektywy 2007/60/WE w sprawie oceny ryzyka powodziowego i zarządzania nim, dyrektywy 2001/42/WE w sprawie oceny wpływu niektórych planów i programów na środowisko oraz dyrektywy 85/337/EWG w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne
- Wiedza z zakresu strategicznych ocen oddziaływania na środowisko
- Podstawowa wiedza z zakresu prawa zamówień publicznych
- Podstawowa wiedza zakresu instytucji i procesu decyzyjnego w UE
- Umiejętność obsługi oprogramowania GIS
- Znajomość języka angielskiego na poziomie B2
- Organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- Współpraca
- Komunikacja
- Wykorzystywanie wiedzy i doskonalenie zawodowe
- Rzetelność
- Myślenie analityczne
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe