Ministerstwo Klimatu w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 63516
Warunki pracy
• warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposoby wykonywania zadań:- permanentna obsługa klientów wewnętrznych (udzielanie odpowiedzi na pytania związane ze stosunkiem pracy, w tym z ewidencją czasu pracy, weryfikowanie zgłoszeń pracowników i wprowadzanie stosownych korekt do systemu na kontach poszczególnych pracowników)
• miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- praca na parterze budynku, budynek i pomieszczenia urzędu dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich (podjazd do budynku, toalety, windy oraz drzwi o odpowiedniej szerokości)
- praca przy komputerze – możliwość zapewnienia specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym oraz osobom z uszkodzonym słuchem
Zakres zadań
- prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy osób zatrudnionych lub oddelegowanych do pracy w obsługiwanych komórkach organizacyjnych Ministerstwa Klimatu, w tym pracowników na stanowiskach pracy współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego i innych źródeł, polegające m.in. na sporządzaniu umów o pracę i zmian do nich, dokumentów dot. rozwiązania stosunku pracy i w związku z przejściem pracowników na emeryturę, ustalaniu wymiaru przysługującego urlopu wypoczynkowego, monitorowaniu umów okresowych, dodatków stażowych i zadaniowych, czasu pracy, a także prowadzeniu i aktualizacji teczek akt osobowych pracowników
- obsługa baz danych kadrowych, w tym programu Płatnik (m. in. rejestrowanie osób nowozatrudnionych, wprowadzanie bieżących zmian dotyczących stosunku pracy, dokonywanie wyrejestrowywania osób kończących stosunek pracy) pracowników Ministerstwa, w tym pracowników na stanowiskach pracy współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego i innych źródeł
- analiza danych z zakresu właściwości Wydziału, w szczególności dotyczących zatrudnienia i wynagrodzenia pracowników Ministerstwa Klimatu oraz przygotowywanie sprawozdań dotyczących zadań realizowanych w Wydziale
- udzielanie przyszłym oraz obecnym pracownikom Ministerstwa, w tym pracownikom na stanowiskach pracy współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego i innych źródeł, informacji w zakresie obowiązujących przepisów prawa pracy
- analiza, przetwarzanie oraz przekazywanie do instytucji zewnętrznych (np. ZUS, sądy) oraz innych uprawnionych podmiotów dokumentacji osobowej pracowników jednostek zlikwidowanych, dla których Ministerstwo Klimatu jest przechowawcą dokumentacji osobowo-płacowej
- uczestniczenie w administrowaniu środkami budżetowymi przeznaczonymi na realizację zadań należących do właściwości Wydziału (środki na wynagrodzenia dla pracowników MK, w tym pracowników na stanowiskach pracy współfinansowanych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, Mechanizmu Finansowego EOG oraz Norweskiego Mechanizmu Finansowego i innych źródeł) w układzie tradycyjnym i zadaniowym, przygotowywanie projektów wniosków o zmianę planów finansowych, harmonogramów wydatków i ich zmiany, zapotrzebowania na środki, a także informacji dotyczących zaangażowania i wykonania wydatków
- prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy kadry kierowniczej jednostek podległych i nadzorowanych przez Ministra Klimatu (w szczególności przygotowywanie dokumentacji w zakresie nawiązania, trwania i rozwiązania stosunku pracy)
- zamieszczanie informacji na stronie internetowej i intranetowej Ministerstwa w zakresie spraw realizowanych przez Wydział
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze kadr
- bardzo dobra znajomość przepisów oraz aktów wykonawczych do ustaw: Kodeks pracy, o służbie cywilnej, o pracownikach urzędów państwowych
- znajomość zagadnień z zakresu planowania środków na wynagrodzenia
- znajomość zasad związanych z prowadzeniem sprawozdawczości i statystyki kadrowej
- znajomość przepisów dotyczących ochrony danych osobowych
- umiejętność posługiwania się arkuszem kalkulacyjnym MS Excel na poziomie podstawowym
- komunikacja
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów
- myślenie analityczne
- orientacja na klienta/interesanta
- Posiadanie obywatelstwa polskiego albo obywatelstwa innego państwa Unii Europejskiej albo obywatelstwa innego państwa, którego obywatele na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego posiadają prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe