Starszy specjalista

Ministerstwo Finansów w Warszawie

Warszawa

11 dni temu

Ministerstwo Finansów w Warszawie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatów\kandydatek na stanowisko:
Starszy specjalista
Miejsce pracy: Warszawa
Ogłoszenie o naborze Nr 68685

Warunki pracy

Pracownikom oferujemy:
Stabilne zatrudnienie - umowa o pracę
Elastyczny czas pracy
Benefity płacowe: dodatkowe wynagrodzenie (tzw. 13tka), dodatek za wysługę lat (od 5% do 20% wynagrodzenia), nagrody jubileuszowe
Możliwość rozwoju poprzez pracę w zespole profesjonalistów i ekspertów z różnych dziedzin oraz udział w strategicznych projektach
Kursy, szkolenia, dofinansowanie do wybranych form edukacji własnej
Możliwość zakupu: grupowego ubezpieczenia na życie i zdrowie, pakietów opieki medycznej, uprawnień do zniżek PKP
Pakiet socjalny: dofinansowanie do sportu i kultury, wypoczynku, karty fitness
Przyjazne środowisko pracy: kiosk pracowniczy, pokój dla rodzica
z dzieckiem, biblioteka, bufet, poczta, bankomat, klimatyzowane pomieszczenia
Doskonała lokalizacja urzędu w historycznym budynku w centrum Warszawy – szybki i łatwy dojazd
Dostosowanie urzędu do zatrudnienia osób z niepełnosprawnościami, możliwość dopasowania stanowiska pracy do potrzeb indywidualnej niepełnosprawności

Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
Praca administracyjno-biurowa, obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie
Nietypowe godziny pracy (w tym dyżury)
Częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz

Zakres zadań

  • Koordynowanie prac związanych z opracowaniem planu dochodów i wydatków bieżących państwowych jednostek budżetowych i zadań budżetowych w dziale 150 – Przetwórstwo przemysłowe, opracowanie projektu budżetu państwa w częściach: 20 – Gospodarka oraz 85/00 – Województwa w zakresie działu 150.
  • Analizowanie, w zakresie prowadzonej problematyki, wniosków dysponentów części budżetowych dotyczących zmian w wydatkach budżetu państwa, przygotowywanie projektów decyzji Ministra Finansów wprowadzających wnioskowane zmiany, przygotowywanie projektów decyzji Ministra Finansów w zakresie zmian budżetu państwa dotyczących uruchamiania rezerw celowych.
  • Opracowywanie okresowych i rocznych analiz z realizacji dochodów i wydatków budżetu państwa w zakresie koordynowanego działu i części budżetowych.
  • Opracowywanie, w zakresie prowadzonej problematyki, projektów opinii do projektów aktów prawnych oraz do programów i innych dokumentów, a także przygotowywanie interpretacji obowiązujących przepisów.
  • Sporządzanie projektów odpowiedzi na korespondencję z zakresu finansowanego działu i części budżetowych otrzymywaną z resortów, od wojewodów, posłów i senatorów.
  • Uzgadnianie projektów planów finansowych w zakresie państwowych osób prawnych: Urzędu Dozoru Technicznego i Polskiego Centrum Akredytacji.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku ekonomia lub prawo lub wyższe uzupełnione o studia podyplomowe na kierunku rachunkowość
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w obszarze finansów publicznych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość zasad planowania i wykonywania budżetu państwa
  • Znajomość procedury legislacyjnej
  • Znajomość podstaw ustrojowych funkcjonowania państwa
  • Znajomość przepisów prawa gospodarczego handlowego i finansowego, ze szczególnym uwzględnieniem przepisów z zakresu finansowania gospodarki
  • Znajomość zaawansowana arkusza kalkulacyjnego MS Office
  • Umiejętność analizowania informacji
  • Umiejętność wyciągania wniosków i proponowania rozwiązań
  • Umiejętność argumentowania
  • Umiejętność pracy w zespole
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe

  • Umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie umożliwiającym formułowanie standardowych wypowiedzi dotyczących realizowanych zadań
  • Wiedza z zakresu funkcjonowania administracji rządowej oraz jednostek samorządu terytorialnego
  • Znajomość zasad sporządzania planów finansowych jednostek sektora finansów publicznych
  • Znajomość obsługi systemu TREZOR
Specjalista ds. administracyjnych to osoba odpowiedzialna za dobre funkcjonowanie administracji w firmie. Do głównych obowiązków pracownika tego należy, m.in.: realizacja wyznaczonych zadań administracyjnych, przygotowywanie okresowych statystyk, raportów, zestawień, sporządzanie dokumentów finansowych dla księgowości zgodnie z procedurami, prowadzenie baz danych pracowników, dbałość o wysoką jakość i ...
Praca Specjalista ds. Administracyjnych